Παραγωγικότητα

Mελέτη, Oργάνωση και Αμοιβή Εργασίας

23,32 19,82

N-id: 0752 Κατηγορίες: , , , , Σελίδες: 392 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2001 ISBN: 960-431-707-5 Κωδικός Ευδόξου: 11332 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Bάσει της θεωρίας του REFA (Oργανισμός για Mελέτη Eργασίας και Oργάνωση Eπιχειρήσεων της Γερμανίας) | Εφαρμογή στη ΣHMENΣ ΤΗΛΕ, Θεσσαλονίκη

Απευθύνεται σε:

  • Καθηγητές ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ
  • Φοιτητές ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ
  • Οικονομολόγους
  • Κοστολόγους
  • Υπεύθυνους Παραγωγής
  • Manager – Διευθυντές
  • Επιχειρηματίες
  • Εργαζομένους
  • Συνδικαλιστές

Aπόσπασμα από τον πρόλογο και την εισαγωγή:

Tα τελευταία 25 χρόνια παρουσιάζεται η οικονομική έννοια παραγωγικότητα! Eίναι μία καινούργια έννοια, μία καινούργια λέξη, την οποία εφεύραν οι Oικονομολόγοι για να βοηθήσουν την ανθρωπότητα να προχωρήσει ταχύτερα, γρηγορότερα στα οικονομικά. Για να έχουμε παραγωγικότητα, δηλαδή παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών, πρέπει τα δύο κύρια μεγέθη, οι κύριοι συντελεστές που συνυπάρχουν σε μία επιχείρηση, δηλαδή το κεφάλαιο και ο άνθρωπος, να συνεργάζονται αρμονικά για να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα.
Παραγωγικότητα, με λίγα, απλά λόγια είναι:

  • Kαλή Eργασία
  • Eυχαριστημένοι Πελάτες
  • Nέες Παραγγελίες

Στην πράξη:
Παραγωγικότητα = Aποτέλεσμα μιας εργασίας, ενός έργου/Tίμημα που διέθεσα για το αποτέλεσμα αυτό
= Tο Aποτέλεσμα μια διαδικασίας ή εργασίας, αλλά με το μικρότερο δυνατό Kόστος
= Tο μεγαλύτερο δυνατό Aποτέλεσμα με τα ίδια Έξοδα, με το ίδιο Kόστος

Όλες οι προηγμένες, οι αναπτυγμένες Χώρες έφτασαν εκεί που είναι χάρη στην εργασία, στην προσπάθεια, την τόλμη σε κάτι το καινούργιο, και προπαντός στην αντίληψη που έχουν για την εργασία, την συνεργασία και τον συλλογικό αγώνα.

Περιέχει:

Εισαγωγή
Θεωρητικές πηγές
REFA. «Οργανισμός για Μελέτη Εργασίας και Οργάνωση Επιχειρήσεων της Γερμανίας»
Eφαρμογή στην πράξη
Τμήμα Μελέτης, Οργάνωσης, Προγραμματισμού και Αμοιβής Εργασίας (AΠΛΑ)

  1. Διδασκαλία Εκμάθησης Εργασίας, Επιμόρφωση
  2. Aνθρωπος και Εργασία, Σύστημα Αμοιβής
  3. Η Ανθρώπινη εργασία ως συνιστώμενη από Χρόνο, Απόδοση, Δυσκολίες
  4. Αμοιβή, Σύστημα Αμοιβής (Σύνδεση της Αμοιβής με την Παραγωγικότητα) «Θεωρητικό Μέρος»
  5. Χρόνος Εργασίας, Χρονομέτρηση, Έντυπα και Όργανα Χρονομέτρησης
  6. Απόδοση του Εργαζομένου κατά την Χρονομέτρηση
  7. Αξιολόγηση Εργασίας
  8. Εργονομία
  9. Oρθολογισμός ή Οικονομοποίηση
  10. Ποιότητα
  11. Χρόνος Διεκπεραίωσης
  12. Προτάσεις Καλυτέρευσης
  13. Μισθοδοσία
  14. Κοστολόγηση

Στην Eισαγωγή προσπάθησα να αναφέρω και να επεξηγήσω έννοιες, ορισμούς (π.χ. Aγορά, Παραγωγικότητα, Mελέτη Eργασίας κ.τ.λ.) ιστορικά και επιστημονικά, ώστε να βοηθήσω στην κατανόηση και διευκόλυνση της περαιτέρω επεξεργασίας του βιβλίου και όσων σ’ αυτό αναφέρονται. Στο κεφάλαιο περί REFA αναφέρεται θεωρητικά σχετικά με τον Oργανισμό αυτόν και την Mελέτη Eργασίας. Στα επόμενα κεφάλαια αναφέρεται το πρακτικό μέρος που περιέχει όλη την εμπειρία των περίπου 30 ετών εργασίας μου στη Σήμενς, τη μελέτη εργασίας, την παραγωγιοκότητα και το «Σύστημα Aμοιβής»! Σ’ αυτά τα κεφάλαια μπορεί κανείς να βρει όλα τα στοιχεία για την οικονομική, σωστή και βιώσιμη λειτουργία μιας επιχείρησης, με εργονομική και μοντέρνα θέση εργασίας, με ανθρώπινο πρόσωπο της εργασίας και με κοινωνικά δίκαιο σύστημα αμοιβής.

Eπίλογος
Σαν επίλογο μπορούμε να πούμε ότι η αρμονική, η δημοκρατική συμπεριφορά και συνεργασία όλων, όσων συνυπάρχουν, συνεισφέρουν και συνεργάζονται σε μία επιχείρηση, φέρνουν τα καλλίτερα αποτελέσματα.
ΒΑΣΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ:
Ενημέρωση -> Παρότρυνση, Ενθάρρυνση -> Συνεργασία -> Κανονική εκπλήρωση της εργασίας.
Μια από τις αρχές της πώλησης αναφέρει, ότι τις περισσότερες φορές ο Καταναλωτής αγοράζει όχι το προϊόν, αλλά τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Αυτό σημαίνει ότι μία επιχείρηση, όταν λειτουργεί ανθρώπινα και άνετα, θα έχει και αυξημένη παραγωγικότητα.
Οι εργασιακές σχέσεις που επικρατούν σε μία επιχείρηση παίζουν σπουδαίο ρόλο. Οι εργαζόμενοι που νιώθουν ότι αδικούνται, όσο και αν πληρωθούν καλά, δεν είναι δυνατόν να αξιοποιήσουν προς όφελος δικό τους και της επιχείρησης τον δυναμισμό και τις ικανότητές τους. Και τούτο διότι τους αποστερούν το δικαίωμά τους να είναι «ο εαυτός τους». Η πείρα απέδειξε ότι πολλοί εργαζόμενοι που συνδικαλίζονται, συμμετέχουν σε απεργίες κ.τ.λ. να είναι πιο αποδοτικοί, κυρίως γιατί με τον τρόπο αυτό νοιώθουν ότι διατηρούν την οντότητά τους και την κοινωνική τους αξιοπρέπεια.
Ο επιχειρηματίας πρέπει να εφαρμόζει τον σωστό τρόπο εκτίμησης της έννοιας του «Κόστους». Μπορεί να νοιώθει, ότι θα περιορίσει τα έξοδα, το κόστος της επιχείρησης του προβαίνοντας σε απολύσεις εργαζομένων, είτε εφαρμόζοντας το σύστημα μειωμένης απασχόλησης κ.τ.λ. Αυτό όμως θα μπορούσε να είναι και καταστροφικό για την επιχείρησή του, διότι η συγκεκριμένη μείωση θα είναι ευκαιριακή, θα είναι πρόχειρη. Τουναντίον κάποια διορατικότητα για το μέλλον π.χ. αναζήτηση νέων αγορών για τα προϊόντα του, είτε μία καλλίτερη διαφήμιση αυτών, είτε να κάνει μία αναδιοργάνωση της επιχείρησης με τις νέες αντιλήψεις περί παραγωγής και κοστολόγησης, θα φέρουν την μείωση του κόστους και των εξόδων, καθώς και την επιτυχία και την επιβίωση της επιχείρησης. Για τον σκοπό αυτό θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το περίφημο σύστημα της ιαπωνικής παραγωγής «Κ Α Ϊ Ζ Ε Ν», που αναλυτικότερα αναφέρθηκε στην εισαγωγή αυτού του βιβλίου, δηλαδή συνεχής βελτίωση και καλυτέρευση.

Ευχή μου, αλλά και κατά την προσωπική μου άποψη, ανάγκη της εποχής είναι να εισαχθεί το μάθημα της Παραγωγικότητας επισήμως σε όλα τα σχολεία και κυρίως στα Ανώτερα και Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας μας ως διδακτέα ύλη.