Η Τέχνη του Λόγου. Έκφραση – Έκθεση

95 θέματα για όλες τις τάξεις του Λυκείου

15,90 12,72

N-id: 1455 Κατηγορίες: , , , , Ετικέτα: Σελίδες: 288 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2011 ISBN: 978-960-456-303-6 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Το βιβλίο αυτό έχει σκοπό να στηρίξει την προσπάθεια του μαθητή και του εκπαιδευτικού να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μαθήματος της Έκφρασης-Έκθεσης του Λυκείου, επιχειρώντας μια ευσύνοπτη και μεθοδική προσέγγιση των θεμάτων που υπάρχουν στα σχολικά εγχειρίδια και όσων απαιτούνται για τις Πανελλαδικές εξετάσεις.
Το βιβλίο περιέχει πληροφοριακό υλικό, σε περιεκτική και ευσύνοπτη μορφή, που καλύπτει τα θέματα της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου. Δεν αρκείται όμως σε αυτό. Περιλαμβάνει και άλλα θέματα –επιπλέον των σχολικών– προκειμένου να καλύψει ευρύτερες ανάγκες και να αποτελέσει πολύτιμο βοήθημα για όσους δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις. Το πληροφοριακό υλικό του βιβλίου συνοδεύεται από δέκα κριτήρια αξιολόγησης. Χαρακτηριστικό των κριτηρίων αξιολόγησης είναι η ειδολογική ποικιλία των κειμένων (άρθρα, δοκίμια και επιφυλλίδες) και η μεγάλη ποικιλία ασκήσεων που βοηθούν το μαθητή να αποκτήσει ευχέρεια στην επεξεργασία ποικίλων κειμενικών ειδών και να εμπεδώσει τη θεωρία.
Η πρωτοτυπία αυτού του βιβλίου έγκειται στον ευσύνοπτο, περιεκτικό και πρακτικό τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται ένας μεγάλος αριθμός θεματικών ενοτήτων.

Το βιβλίο περιλαμβάνει:

  • Πληροφοριακό υλικό για 95 θέματα Έκφρασης-Έκθεσης που καλύπτουν την ύλη της Α’, Β’ και Γ’ Λυκείου.
  • 10 κριτήρια αξιολόγησης με ποικιλία ασκήσεων.

Περιεχόμενα

Θέματα για έκφραση – έκθεση:

• Η ενδυμασία • Η μόδα • Η αγάπη
• Η φιλία • Το άγχος • Η τρίτη ηλικία
• Το γέλιο • Η γλώσσα • Η γλωσσομάθεια
• Η ελληνική γλώσσα στην Ευρώπη. Ο γλωσσικός διεθνισμός • Οι ξενισμοί στη γλώσσα μας • Η ιδιόμορφη γλώσσα των νέων
• Ο διάλογος • Η διαφωνία • Ο διάλογος στην εκπαίδευση / Ο νεοελληνικός διάλογος
• Οικογένεια και υγιής ανάπτυξη του παιδιού • Η κρίση της σύγχρονης οικογένειας • Νέοι – εφηβεία
• Πρότυπα και νέοι • Τι αμφισβητούν οι νέοι στην εποχή μας • Αναλφαβητισμός
• Παραπληροφόρηση • Τύπος και δημοκρατία • Η κρίση του Τύπου
• ΜME (τηλεόραση – Τύπος) • Κοινή γνώμη • Κόμικς
• Ριάλιτι θεάματα • Το διαδίκτυο • Το ηλεκτρονικό έγκλημα
• Επιλογή επαγγέλματος • Επαγγελματικός προσανατολισμός • Επαγγελματική παιδεία
• Ειδίκευση • Ανεργία • Αλλοτρίωση από την εργασία
• Τηλεργασία • Μετανάστευση – προσφυγιά – παλιννόστηση – μειονότητα • Στερεότυπα – ρατσισμός – ξενοφοβία
• Γυναίκα – ισότητα των δύο φύλων • Άτομα με ειδικές ανάγκες • Ελεύθερος χρόνος – ψυχαγωγία
• Τέχνη • Μαζική τέχνη – εμπορευματοποίηση της τέχνης • Σχολείο και τέχνη
• Κριτική έργων τέχνης – ο ρόλος του κριτικού • Αυτογνωσία – αυτοκριτική – αυτοέλεγχος • Η αξιολόγηση του μαθητή
• Το φυσικό περιβάλλον • Ήπιες μορφές ενέργειας – αειφορία • Πυρηνική ενέργεια
• Ο τεχνικός πολιτισμός και η επιστήμη • Επιστήμη – ηθική ευθύνη του επιστήμονα • Γενετική – βιοηθική
• Καταναλωτισμός • Διαφήμιση • Δίκαιο – νόμοι
• Ποινή – θανατική ποινή • Σωφρονιστικό σύστημα • Βία – εγκληματικότητα
• Νεανική παραβατικότητα • Σχολική βία • Πόλεμος – ειρήνη
• Παγκοσμιοποίηση • Ανθρώπινα δικαιώματα • Τα δικαιώματα του παιδιού
• Ευθανασία • Ελευθερία και Ευθύνη • Πολιτική δημοκρατία – ολοκληρωτισμός
• Πολιτική αλλοτρίωση • Πολιτική αγωγή και νέοι • Αξιοκρατία – ευνοιοκρατία
• Πνευματικός άνθρωπος • Δογματισμός – φανατισμός • Μεσσιανισμός
• Κομφορμισμός – μαζοποίηση • Ευρωπαϊκή Ένωση • Ο ρόλος της Ελλάδας στην Ευρώπη και στον κόσμο
• Παράδοση και ελληνική ταυτότητα/πολιτιστική αλληλεπίδραση των λαών • Εθνική αγωγή – εθνισμός – εθνικισμός – ιστοριογνωσία • Μνημεία
• Τουρισμός • Ξενομανία • Το αθλητικό ιδεώδες – Οι Ολυμπιακοί Αγώνες
• Χουλιγκανισμός • Εθελοντισμός • Παιδεία
• Ο δάσκαλος και ο μαθητής • Κριτική σκέψη • Πανεπιστήμιο
• Επιμόρφωση ενηλίκων και πανεπιστήμιο • Βιβλίο • Το ηλεκτρονικό βιβλίο
• Το σχολικό βιβλίο • Ναρκωτικά

 

Κριτήρια αξιολόγησης

• Διαπλανητική μετακόμιση • Πόσο ηθική είναι η βιοηθική; • Ο πυρετός της προόδου
• Η αντίδραση στην υπονόμευση της ενημέρωσης • Γιατί τόση βία από παιδιά; • Εν σκιά θανάτου
• Κρίση των ανθρώπινων δικαιωμάτων • Η πρακτική αξία του ρατσισμού • Μεταμορφώσεις της δημοκρατίας
• Η ευθύνη

 

Απαντήσεις κριτηρίων αξιολόγησης