,

Αξιολόγηση Επίδοσης και Γλωσσομάθειας με Χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή

Τα λογισμικά της WIDA και το Hot Potatoes

15,90 13,52

N-id: 1442 Κατηγορίες: , , Ετικέτα: Σελίδες: 144 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2011 ISBN: 978-960-456-286-2 Κωδικός Ευδόξου: 12729539 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

To παρόν εγχειρίδιο δεν αποτελεί μία ερευνητική σπουδή στην χρήση των προγραμμάτων της WIDA ή των HOT POTATOES στη γλωσσική διδασκαλία, καθώς υπάρχει εκτενής βιβλιογραφία στο συγκεκριμένο θέμα.
Αποτελεί απλά μία προσπάθεια καταγραφής των πρακτικών δυνατοτήτων των συγκεκριμένων προγραμμάτων μέσα στο πλαίσιο της γλωσσικής εκπαίδευσης και ειδικότερα της γλωσσικής αξιολόγησης.
Ο στόχος δηλαδή είναι καθαρά παιδαγωγικός και ως εκ τούτου το εγχείρημα αυτό αποτελεί μία «ήπια» εισαγωγή στο χώρο της χρήσης σύγχρονης τεχνολογίας για γλωσσική διδασκαλία.
Τα δύο αυτά προγράμματα επιλέχθηκαν επειδή αποτελούν κλασσικά δείγματα.
Το πρώτο είναι δείγμα λογισμικού που λειτουργεί τοπικά, από τον σκληρό δίσκο του υπολογιστή ή αποθηκευμένο σε έναν οπτικό δίσκο, και το δεύτερο είναι δείγμα λογισμικού που αναπτύχθηκε για χρήση μέσω του διαδικτύου.

Το βιβλίο χωρίζεται σε τρεις βασικές ενότητες ή κεφάλαια:
Η πρώτη ενότητα ονομάζεται θεωρητικό πλαίσιο, καθώς εκεί γίνεται ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναφορικά με την αξιολόγηση της επίδοσης και της γλωσσομάθειας.
Η δεύτερη ενότητα, αντίθετα, έχει πρακτικό χαρακτήρα, καθώς εκεί γίνεται περιγραφή των προγραμμάτων, των προτερημάτων και μειονεκτημάτων τους, με προτάσεις για χρήση μέσα στην τάξη,
Τέλος, η τρίτη ενότητα έχει εκπαιδευτικό χαρακτήρα και παρουσιάζει αναλυτική –βήμα προς βήμα– λειτουργία των προγραμμάτων για συγγραφή νέου υλικού και ενσωμάτωση στη διδακτική πράξη από το δάσκαλο.


Περιεχόμενα

1. Θεωρητικό Πλαίσιο (Α. Γ. Τσοπάνογλου)

  1. Έννοια και τύποι εκπαιδευτικής αξιολόγησης
  2. Λειτουργίες της αξιολόγησης (Γιατί)
  3. Αντικείμενο της αξιολόγησης (Τί)
  4. Σημείο αναφοράς ή σύγκρισης (Πώς, Με ποια διαδικασία)
  5. Τύποι δοκιμασιών (Πώς, Με ποιο μέσο)
  6. Η αξιολόγηση σε σχέση με τη διδασκαλία (Πού και Πότε)
  7. Αξιολογητές και αξιολογούμενοι (Ποιός)
  8. Συμπερασματικά

2. Λογισμικά για Συγγραφή Γλωσσικών Τεστ (Γ. Σ. Υψηλάντης)

    • Γιατί ο υπολογιστής;
    • Τα προγράμματα της WIDA και το hot potatoes (HP)
2.1.1. Storyboard
2.1.2. Testmaster
2.1.3. Gapmaster και JCloze
2.1.4. Matchmaster και JMatch
2.1.5. Choicemaster και JQuiz
2.1.6. Vocab, JMix και JCross
2.1.7. Pinpoint
Συμπερασματικά

3. Τεχνικές Ενσωμάτωσης (Γ. Σ. Υψηλάντης)

Βιβλιογραφία

Παραρτήματα των κεφαλαίων 2 και 3 (Γ. Σ. Υψηλάντης)

  • Tα λογισμικά της WIDA
    Λειτουργία του προγράμματος WIDA για το μαθητή (student program)
    Λειτουργία του προγράμματος συγγραφής (teacher program)
  • Tο πρόγραμμα Hot Potatoes