, ,

Γραμματισμός, Νέες Τεχνολογίες και Εκπαίδευση

Όψεις του τοπικού & παγκόσμιου

16,22

N-id: 1371 Κατηγορίες: , , Σελίδες: 264 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2010 ISBN: 978-960-456-190-2 Κωδικός Ευδόξου: 11426 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Στον τόμο αυτό συζητείται το θέμα του γραμματισμού, των νέων τεχνολογιών και της εκπαίδευσης στη νέα παγκόσμια πραγματικότητα με στόχο την ανάδειξη της πολυφωνικότητας κατά την προσέγγισή του. Μια πολυφωνικότητα που προκύπτει τόσο από τη διαφορετική τοπική εμπειρία και παράδοση όσο και τη διαφορετική επιστημονική και ιδεολογική αφετηρία. Η ισχυρή τοπική, ιδεολογικά και μεθοδολογικά ποικίλη επιστημονική παρουσία υπαγορεύεται όχι τόσο από την ανάγκη για πιο «πολύχρωμη» επιστημονική παραγωγή, αλλά από την ανάγκη της από κοινού αναζήτησης σε σχέση με το «τί πράγματι παίζεται» στη νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων και πώς μπορούμε να τη λάβουμε σοβαρά υπόψη στις προτάσεις μας για τη συγκρότηση του νέου σχολείου.
Σε μια προσπάθεια υπέρβασης του παραδοσιακού εγκλωβισμού στα περιορισμένα εθνικά όρια του τοπικού και του σύγχρονου εγκλωβισμού στην περιορισμένη προσέγγιση του παγκόσμιου, τα κείμενα που περιέχονται στον τόμο αυτό μεταφέρουν συναφή εμπειρία από ποικίλες γεωγραφικές προελεύσεις –Ελλάδα, Γαλλία, Αυστραλία, ΗΠΑ-Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Αφρική–, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουν στην ανάδειξη των λόγων –και άρα των ιδεολογικοπολιτικών και ιστορικών συνιστωσών– που μπορεί να συνδέουν κατά βάθος αυτή τη γεωγραφικής υφής διαφορετικότητα, επεκτείνοντας τον προβληματισμό σε θέματα γραμματισμού και εκπαίδευσης, όπως έχουν τεθεί ως τώρα.


Περιεχόμενα

  • Εισαγωγή
  • † Α.-Φ. Χριστίδης: «Τοπικό» και «παγκόσμιο» και το κοινωνικό τους περιεχόμενο
  • Αννα Μίσιου: Γραμματισμός: Δύο ιστορικά παραδείγματα
  • Mary Kalantzis & Bill Cope: Νέες τεχνολογίες και νέα μάθηση
  • Carmen Luke: Πολυγραμματισμός σε τοπικά – παγκόσμια συμφραζόμενα
  • Wan Shun Eva Lam: Γραμματισμός στη δεύτερη γλώσσα και ταυτότητα στο διαδίκτυο: Η περίπτωση των κινέζων μεταναστών στις ΗΠΑ
  • Ryuko Kubota: Συμβολίζει πράγματι η εμμεσότητα τα ιαπωνικά γραπτά κείμενα; Διεθνοποίηση και εκπαίδευση στον γραμματισμό στην Ιαπωνία
  • Σωφρόνης Χατζησαββίδης: Η παιδαγωγική του γραμματισμού στην πράξη: Η περίπτωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας στην Ελλάδα
  • Jean-Pierre Jaffre: Ο γραμματισμός στη Γαλλία: Μια κατάσταση σε αδιέξοδο;
  • Mastin Prinsloo: Τοπική σκέψη, παγκόσμια δράση: Οι νέοι γραμματισμοί ως εντοπισμένοι πόροι
  • Δημήτρης Κουτσογιάννης: Επανεξέταση της έρευνας ως προς τις πρακτικές ψηφιακού γραμματισμού των παιδιών. Ένα παράδειγμα