Εκείνο που διαφοροποιεί τον τρόπο προσέγγισης των λογοτεχνικών κειμένων με το εγχείρημά μας αυτό είναι η συστηματική και ευμέθοδη κωδικοποίηση σε χρηστικά διαγράμματα διδασκαλίας κομβικών παραμέτρων που διευκολύνουν την προσπέλαση και γνωστική κατάκτηση των λογοτεχνικών έργων που σταχυολογούνται.
Η χρηστική αξία του βιβλίου πολλαπλασιάζεται, αφού περιλαμβάνει υποδειγματικές απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου, κριτήρια αξιολόγησης και παράλληλα κείμενα, που διαμορφώνουν ένα νέο αναγνωστικό ήθος, εμπλουτίζοντας εποικοδομητικά τον ορίζοντα θεώρησης της λογοτεχνικής δημιουργίας.
Θα αποτελούσε πραγματική παράλειψη να μην εξάρω την πολύτιμη συμβολή στην ολοκλήρωση αυτού του έργου της εκλεκτής συναδέλφου Κ. Βασιλείου, η οποία με τις χρήσιμες και έγκυρες υποδείξεις της μεγιστοποίησε το κύρος του πονήματος.
Περιεχόμενα
Θεωρία
- Συμβατική οριοθέτηση των περιόδων της Nεοελληνικής Λογοτεχνίας
- Tεχνοτροπίες
- Το ύφος
- Σχήματα λόγου
- Στοιχεία νεοελληνικής μετρικής
- Eνδεικτικό πλάνο-σχέδιο μελέτης λογοτεχνικού έργου
- Xρηστικό λεξικό βασικών λογοτεχνικών όρων
- Το δημοτικό τραγούδι
- Προτεινόμενο σχεδίασμα διδασκαλίας
Διαγράμματα Διδασκαλίας
- «Του γιοφυριού της Αρτας»
- Ερωφίλη (Γεώργιος Χορτάτσης)
- Θούριος (Ρήγας Βελεστινλής)
- Απομνημονεύματα (Ι. Μακρυγιάννης)
- Ελεύθεροι Πολιορκημένοι (Διονύσιος Σολωμός)
- Λήθη (Λορέντζος Μαβίλης)
- Τα υαλοπωλεία (Εμμανουήλ Ροΐδης)
- Ο Ζητιάνος (Ανδρέας Καρκαβίτσας)
- Ίαμβοι και ανάπαιστοι (Κωστής Παλαμάς)
- Όσο μπορείς (Κ.Π. Καβάφης)
- Με τον τρόπο του Γ.Σ. (Γιώργος Σεφέρης)
- Ρωμιοσύνη (Γιάννης Ρίτσος)
Κριτήρια αξιολόγησης
Παράλληλα κείμενα
Βιβλιογραφικός προσανατολισμός