, , , , , , , , , , , ,

Η Γεωμετρία και η Διδακτική της στη Σύγχρονη Εκπαίδευση

14,42

N-id: 1421 Κατηγορίες: , , , , , Ετικέτα: Σελίδες: 240 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2010 ISBN: 978-960-456-236-7 Κωδικός Ευδόξου: 12263402 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Με δεδομένη την υποτίμηση της Γεωμετρίας στο Λύκειο και το ασυνεχές του περιεχομένου σπουδών από βαθμίδα σε βαθμίδα εκπαίδευσης, ανακύπτουν ερωτήματα όπως: γιατί να διδάσκεται η Γεωμετρία στο ελληνικό σχολείο, ποιά Γεωμετρία πρέπει να διδάσκεται, πώς πρέπει να διδάσκεται, με ποιό πρόγραμμα σπουδών που θα διατρέχει τη “ραχοκοκαλιά” όλου του αναλυτικού προγράμματος σπουδών από το δημοτικό μέχρι το Λύκειο, κ.ά. Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που πραγματεύονται οι συγγραφείς του συλλογικού τόμου που κρατάτε στα χέρια σας.
Ο τόμος περιλαμβάνει μια συλλογή επιστημονικών άρθρων τα οποία προέκυψαν ως αποτέλεσμα σειράς διαλέξεων και Ημερίδας με θέμα την Γεωμετρία και την διδακτική της στη σύγχρονη εκπαίδευση, που διοργανώθηκαν πρόσφατα από την Επιστημονική Ένωση για τη Διδακτική των Μαθηματικών.
Οι συγγραφείς των άρθρων είναι έγκριτοι πανεπιστημιακοί (μαθηματικοί, παιδαγωγοί), εκπρόσωποι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, υπεύθυνοι για τα Αναλυτικά Προγράμματα των Μαθηματικών, αλλά και μάχιμοι εκπαιδευτικοί, τόσο της Δευτεροβάθμιας όσο και της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές και ερευνητικό έργο στο χώρο της Διδακτικής των Μαθηματικών.
Θεωρούμε ότι το σύνολο των άρθρων χαρακτηρίζεται από πρωτοτυπία, επιστημονική εγκυρότητα και, το σημαντικότερο, αφορά στην ελληνική πραγματικότητα. Απευθύνεται δε τόσο στο σύνολο των εκπαιδευτικών, όσο και σε φοιτητές Μαθηματικών και Παιδαγωγικών Τμημάτων, καθώς και σε ερευνητές της Διδακτικής των Μαθηματικών.


Περιεχόμενα

Εισαγωγή
1. Θεμελιώδη παιδαγωγικά και επιστημολογικά ζητήματα
Πλούτος και ιστορικότητα των μαθηματικών εννοιών: Το παράδειγμα της γωνίας.
Βένιος Αγγελόπουλος
«Προς Θεού μην προσπαθείς να τριχοτομήσεις μια γωνία!…». Παιδαγωγική της Γεωμετρίας & Πρακτικές Ψυχολογικής Χειραγώγησης
Τάσος Πατρώνης
Η σύγκλιση κονστρουκτιβισμού και πλατωνισμού στην «Προέλευση της Γεωμετρίας» του Husserl και η Διδακτική των Μαθηματικών
Παναγιώτης Σπύρου
2. Πολιτισμική εξέλιξη και εξέλιξη της Γεωμετρίας
Aπό τους χάρτες στις πολλαπλότητες. Η εξέλιξη της νεώτερης Διαφορικής Γεωμετρίας
Ευστάθιος Βασιλείου
Στοιχεία από την ιστορική εξέλιξη της Γεωμετρίας
Χρόνης Στράντζαλος
3. Ιστορία της διδασκαλίας της Γεωμετρίας
Αξιωματική σε γερμανικά σχολικά εγχειρίδια Ευκλείδειας Γεωμετρίας του 19ου αιώνα
Κωνσταντίνα Ζορμπαλά
4. Σχεδιασμός και αναστοχασμός της εκπαιδευτικής εμπειρίας
Αναλυτικά Προγράμματα με αναφορά στη Σχολική Γεωμετρία
Διονύσιος Λάππας
Επίλυση προβλημάτων γεωμετρικών κατασκευών στην Α’ τάξη του Λυκείου. Παρατηρήσεις και συμπεράσματα
Ανδρέας Πούλος
Οι ακολουθούμενες πολιτικές σε σχέση με τη διδασκαλία της Γεωμετρίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Αθανάσιος Σκούρας
Η Γεωμετρία ως πολιτισμικό αγαθό και ως διδακτικό αντικείμενο στο Λύκειο
Χρόνης Στράντζαλος
Διδάσκοντας Μαθηματικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Το παράδειγμα της Γεωμετρίας
Πέτρος Χαβιάρης
5. Ο ρόλος του γεωμετρικού σχήματος στη διδασκαλία
Kατανόηση γεωμετρικού σχήματος από μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου
Αθανάσιος Γαγάτσης
Η «απόδοση ρόλων» στη διαδικασία κατανόησης του γεωμετρικού σχήματος
Ελισάβετ Καμπάνη