Διδακτική της Iστορίας

Θεωρητική Προσέγγιση - Διδακτικά Mοντέλα

11,13 8,90

N-id: 0677 Κατηγορίες: , , , , Σελίδες: 176 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2000 ISBN: 960-431-636-2 Κωδικός Ευδόξου: 11229 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Η εργασία αυτή περιλαμβάνει θεωρητική και εφαρμοσμένη διδακτική με συγκεκριμένα διδακτικά μοντέλα, που εφαρμόζονται σε διδακτικές ενότητες από όλα τα βιβλία της Ιστορίας που διδάσκονται στο Γυμνάσιο και Λύκειο, σε μαθήματα γενικής παιδείας, κατεύθυνσης και επιλογής. Το πρώτο μέρος, το θεωρητικό, αφορά τη διδασκαλία και άλλων μαθημάτων, ενώ το δεύτερο, το πρακτικό, αφορά μόνο τη διδασκαλία της ιστορίας. Δεν πιστεύουμε βέβαια ότι όλα αυτά μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη, γιατί δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες. Ο μαχόμενος όμως εκπαιδευτικός πρέπει να έχει εναλλακτικές προτάσεις στην καθημερινή διδακτική πράξη.
Tο πόνημα αυτό είναι καρπός προβληματισμού, μελέτης και διδακτικής εμπειρίας πολλών ετών. Γι’ αυτό στο σύνολό της πιστεύουμε πως είναι χρήσιμη στην προετοιμασία των καθηγητών για τις εξετάσεις του διαγωνισμού του Α.Σ.Ε.Π., πιστεύουμε όμως ότι είναι χρήσιμη και για τους καθηγητές που ήδη υπηρετούν, είτε για να επιβεβαιώσουν τα όσα σωστά έκαναν μέχρι τώρα είτε για να συμπληρώσουν το διδακτικό τους εξοπλισμό και να είναι ακόμη περισσότερο αποτελεσματικοί.

Περιέχει:

A. Θεωρητική Προσέγγιση

  1. Προϋποθέσεις αποτελεσματικής διδακτικής πράξης
  2. Διδακτικές αρχές
  3. Σχεδιασμός και διεξαγωγή της διδακτικής πράξης
  4. Aξιολόγηση

B. Διδακτικά Mοντέλα Iστορίας

  1. Διδακτικά μοντέλα
  2. Διδακτικά μοντέλα στην Iστορία – Παραδοσιακά μοντέλα
  3. Σύγχρονα στοχοθετικά διδακτικά μοντέλα και μοντέλα διαδικασίας (μαθητοκεντρικά)
  4. Σύγχρονα διερευνητικά μοντέλα (μαθητοκεντρικά)
  5. Σύγχρονα μοντέλα προβλήματος (μαθητοκεντρικά)
  6. H ομαδική διδασκαλία
  7. Eπίσκεψη σε μουσείο