, , , , , , , , ,

Η Άλγεβρα και η Διδακτική της στη Σύγχρονη Εκπαίδευση

23,32 18,66

N-id: 1449 Κατηγορίες: , , , , , Ετικέτα: Σελίδες: 304 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2011 ISBN: 978-960-456-302-9 Κωδικός Ευδόξου: 22690657 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Οι Συγγραφείς αυτού του συλλογικού τόμου επιχειρούν να ερευνήσουν από πολλές πλευρές ορισμένα βασικά ερωτήματα που σχετίζονται με τη Διδακτική της Αλγεβρας, να προσφέρουν απαντήσεις και να καταθέσουν διδακτικές προτάσεις.
Οι εργασίες που δημοσιεύονται καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων θεωρητικού και πρακτικού ενδιαφέροντος, μεταξύ των οποίων:

  • Την παρουσίαση κεντρικών, σύγχρονων ερευνητικών δεδομένων για τη μάθηση και διδασκαλία της Άλγεβρας και τη διατύπωση κάποιων πρώτων βασικών συμπερασμάτων.
  • Τη σύνδεση της θεωρίας με τη διδακτική πρακτική –ένα ζήτημα που θεωρείται πολύ κρίσιμο στη μαθηματική εκπαίδευση– σε κεντρικά θέματα όπως είναι η επίλυση προβλήματος.
  • Την ανάδειξη της σημασίας που έχει η μελέτη κανονικοτήτων (patterns) για την ανάπτυξη των πρώιμων μορφών του αλγεβρικού συλλογισμού ή την εισαγωγή βασικών εννοιών όπως η συνάρτηση.
  • Την ιστορική και διδακτική ανάλυση των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές σε ανώτερα επίπεδα μαθηματικής σκέψης όπως είναι η γενίκευση και η απόδειξη.
  • Τη σύνδεση των Μαθηματικών με τη Φυσική και τις απαιτήσεις που θέτει στη διδασκαλία και μάθηση ο χειρισμός των σχετικών προβλημάτων.
  • Την ανάδειξη ορισμένων ζητημάτων που συνδέονται με την αξιοποίηση της τεχνολογίας για τη διδασκαλία και μάθηση της Άλγεβρας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Με δεδομένο ότι όλα τα παραπάνω αποτελούν σημεία αιχμής στις πολλαπλές δραστηριότητες που αναπτύσσονται διεθνώς για τη διδασκαλία και μάθηση της Άλγεβρας, ο συλλογικός τόμος της ΕΠ.Ε.ΔΙ.Μ. έρχεται να καλύψει ένα κενό στην ελληνική βιβλιογραφία της Διδακτικής των Μαθηματικών.


Περιεχόμενα

Εισαγωγή
Πέτρος Γ. Βερύκιος, Γιάννης Θωμαΐδης
Συναρτησιακή προσέγγιση βασικών εννοιών της Σχολικής Αλγεβρας σε ένα πλαίσιο επίλυσης προβλήματος
Πέτρος Γ. Βερύκιος
Σύνδεση παλιάς (αλγεβρική παράσταση) και νέας γνώσης (συνάρτηση) με ερμηνευτικό μοντέλο το «εικόνα έννοιας – ορισμός έννοιας»: Μια μελέτη περίπτωσης
Πέτρος Γ. Βερύκιος
Η χρήση της τεχνολογίας στη διδασκαλία της (σχολικής) Αλγεβρας
Κώστας Γαβρίλης
Η διδασκαλία της λογικής και της απόδειξης στο Λύκειο
Γιάννης Θωμαΐδης
Ιστορικές και διδακτικές όψεις της γενίκευσης στην Αλγεβρα
Γιάννης Θωμαΐδης
Αλγεβρικές δραστηριότητες σε ψηφιακό περιβάλλον
Στέφανος Κεΐσογλου
Γραφήματα ταχύτητας – χρόνου στην περίπτωση της διδασκαλίας της πλάγιας βολής στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου
Νίκος Κλαουδάτος
Ο ρόλος των patterns στην ανάπτυξη του πρώιμου αλγεβρικού συλλογισμού
Παναγιώτης Κυλάφης, Ξένια Βαμβακούση
Εισαγωγή στην έννοια της συνάρτησης μέσω ενός pattern: Ανάλυση μιας πειραματικής διδασκαλίας με τη θεωρία δραστηριότητας
Αραξή Ναζαριάν
Σχολική Αλγεβρα: επιστημολογικές, γνωστικές και διδακτικές αναζητήσεις
Χαράλαμπος Σακονίδης