Έκθεση – Έκφραση Α΄ Λυκείου

16,96 13,57

N-id: 1570 Κατηγορίες: , , Σελίδες: 424 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2014 ISBN: 978-960-456-429-3 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Περιέχει CD-ROM με πολυτροπικά κριτήρια αξιολόγησης και κριτήρια για εμπέδωση της θεωρίας, όλα με τις απαντήσεις τους

Το βιβλίο, με βάση το νέο σύστημα διδασκαλίας και αξιολόγησης, (ΠΔ.24/2013 – ΠΔ.48/2012) περιλαμβάνει:

  • 30 κριτήρια αξιολόγησης, με συμβατικά και πολυτροπικά κείμενα (εικόνες) – (βίντεο, στο cd-rom), καθώς και τις απαντήσεις τους.
    Συγκεκριμένα: 22 σχετικά με τη θεματολογία/εννοιολογία, 8 στο cd-rom: 4 για εμπέδωση της θεωρίας και 4 με βίντεο.
  • Την τυπολογία των ερωτήσεων για τις ομάδες Α, Β, Γ των κριτηρίων, με τα αναγκαία στοιχεία της θεωρίας, που διευκολύνουν το μαθητή να κατανοήσει τα ζητούμενα και να δώσει επαρκείς απαντήσεις.(περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: την περίληψη, την παράγραφο, το επικοινωνιακό πλαίσιο κ.λπ).
  • Τα διαγράμματα των εννοιών όλων των θεματικών ενοτήτων που περιέχει το σχολικό βιβλίο, και θέματα σχετικά με (τις ενότητες) αυτές.
  • Την τεχνική μετασχηματισμού ενός κειμένου σε άλλο είδος. (π.χ. από συνέντευξη σε δοκίμιο κ.ά.)
  • Την ερμηνευτική προσέγγιση/επεξεργασία ενός πολυτροπικού κειμένου.
    εικόνα στη γελοιογραφία, στη διαφήμιση κ.ά.: αισθητική και ιδεολογική ανάλυση)
  • Τη μεθοδολογία παραγωγής κειμένου.
  • Τις απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου.
  • Από την Τράπεζα Θεμάτων
    1. την τυπολογία όλων των ερωτήσεων και στοιχεία θεωρίας για τις απαντήσεις
    2. 10 επιλεγμένα κριτήρια με τις απαντήσεις

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Εισαγωγή
Η Νεοελληνική Γλώσσα ως εξεταζόμενο μάθημα

Τυπολογία ερωτήσεων

Α. Ερωτήσεις για τον έλεγχο της κατανόησης του κειμένου
Το θέμα του κειμένου, η κατευθυντήρια ιδέα (θέση του συγγραφέα)
Προσδιορισμός επιχειρημάτων
Σύγκριση κειμένων (ως προς το περιεχόμενο)
Η οπτική γωνία (υποκειμενική, αντικειμενική)
Η περίληψη
Η ανάπτυξη του περιεχομένου φράσης ή περιόδου
Η ανασκευή μιας άποψης
Β. Ερωτήσεις για τον έλεγχο των γλωσσικών ή εξωγλωσσικών στοιχείων του κειμένου
Eρωτήσεις σχετικές με τη γλώσσα
Η γλώσσα
Δήλωση και συνυποδήλωση
Ενεργητική και παθητική σύνταξη
Σημεία στίξης
Παρατακτική και υποτακτική σύνταξη
Επιλογή ρηματικού προσώπου
Η χρήση των ρηματικών εγκλίσεων
Ασύνδετο σχήμα
Μακροπερίοδος και βραχυπερίοδος λόγος
Το ύφος του κειμένου
Ο ευθύς λόγος
Αναφορικές προτάσεις
Λόγιες λέξεις
Λαϊκές λέξεις
Ειδικό λεξιλόγιο
Συνώνυμα και αντώνυμα
Ετυμολογία λέξεων
Ομόρριζα
Παράγωγα
Eρωτήσεις σχετικές με την οργάνωση του λόγου
Η παράγραφος
Μεταβατική παράγραφος
Συνοχή
Συνεκτικότητα
Πλαγιότιτλος
Το διάγραμμα του κειμένου
Η συλλογιστική πορεία
Ο τίτλος
Τριμερής διάκριση κειμένου
Γραμματειακά είδη κειμένων
Γ. Ερωτήσεις για την Παραγωγή κειμένου
Το επικοινωνιακό πλαίσιο
Ιδέες και μεθοδολογία για την παραγωγή λόγου
Μετασχηματισμός κειμένου σε άλλο είδος
Ερμηνευτική προσέγγιση/επεξεργασία πολυτροπικού κειμένου

Διαγράμματα εννοιών/κριτήρια αξιολόγησης

  • Γλώσσα
  • Κινητό τηλέφωνο
  • Χρήμα
  • Γλωσσομάθεια
  • Διαφήμιση
  • ΜΜΕ
  • Αναλφαβητισμός
  • Διάλογος
  • Νεότητα/εφηβεία
  • Πρότυπα
  • Χάσμα γενεών
  • Ελεύθερος χρόνος/Ψυχαγωγία
  • Αγάπη
  • Μόδα/ενδυμασία
  • Νόμοι/Ποινές
  • Τρίτη ηλικία/γηρατειά
  • Οικογένεια
  • Ριάλιτι τηλεπαιχνίδια
  • Χιούμορ
  • Το χρονογράφημα
  • Κριτήριο / Διαγώνισμα 22ο (για δυνατούς λύτες)

Απαντήσεις στα κριτήρια αξιολόγησης
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου

  • Γλώσσα και γλωσσικές ποικιλίες
  • Ο λόγος
  • Περιγραφή
  • Αφήγηση
  • Χρονογράφημα

Τράπεζα Θεμάτων
Τυπολογία ερωτήσεων και στοιχεία θεωρίας
Κριτήρια αξιολόγησης
Απαντήσεις στα κριτήρια αξιολόγησης

Βιβλιογραφία