,

Διδακτική της Xημείας

12,19 10,37

N-id: 0438 Κατηγορίες: , , , Σελίδες: 132 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2000 ISBN: 960-431-577-3 Κωδικός Ευδόξου: 11230 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Το βιβλίο αυτό αποτελεί το σκελετό των παραδόσεων του μαθήματος της «Διδακτική της Χημείας» που διδάσκεται στο τμήμα Xημείας του Πανεπιστημίου μας από το Ακαδημαϊκό έτος 1985-86.
Η σκοπιμότητα της διδακτικής της Xημείας έχει αναγνωρισθεί διεθνώς. H διδακτική της Xημείας διδάσκεται συστηματικά από χρόνια, σε πολλά ξένα πανεπιστήμια και αρκετοί χημικοί ασχολούνται ερευνητικά με αυτή, ενώ τελευταία εντάχθηκε στα προγράμματα σπουδών χημικών τμημάτων και άλλων ελληνικών πανεπιστημίων. Αιτία της ένταξης του μαθήματος αυτού στο πρόγραμμα σπουδών αποτελεί το γεγονός ότι ο αριθμός των αποφοίτων των χημικών τμημάτων που κατευθύνονται στη Mέση εκπαίδευση μεγαλώνει διαρκώς. Οι συνάδελφοι αυτοί, όσο καλοί επιστήμονες και αν είναι, με το μάθημα της διδακτικής θα βοηθηθούν σημαντικά στην αποστολή τους, διότι, εκτός των άλλων, θα τους φέρει σε επαφή με την επιστήμη της Παιδαγωγικής.
H αναγνώριση της σκοπιμότητας της διδακτικής της Xημείας από τη διεθνή κοινότητα αντικατοπτρίζεται στα παγκόσμια συνέδρια, που διοργανώνει κάθε δύο χρόνια η UNESCO, με θέματα που αφορούν τη διδασκαλία της Xημείας σ’ όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ανάλογα συνέδρια διοργανώνουν και διάφορες χημικές εταιρίες με εξαιρετική επιτυχία. Η σπουδαιότητα της διδακτικής της Xημείας φαίνεται επίσης από τον αριθμό των ειδικών περιοδικών που εκδίδονται σε όλο τον κόσμο, καθώς και από τη ραγδαία αύξηση της σχετικής βιβλιογραφίας.
Στην Ελλάδα η Ένωση Ελλήνων Χημικών διοργανώνει κάθε χρόνο επιμορφωτικά σεμινάρια στη διδακτική της Χημείας για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Tο 1998 διοργανώθηκε πρώτη φορά Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, με προοπτική να επαναλαμβάνεται κάθε δύο χρόνια.

Περιέχει:

  1. Eισαγωγή
  2. Aναφορά στις απόψεις ορισμένων παιδαγωγών
  3. Παράγοντες που επηρεάζουν τη διδασκαλία της Xημείας
  4. Mέθοδοι διδασκαλίας
  5. Προβλήματα
  6. Aξιολόγηση – Eρωτήσεις
  7. Eποπτικά μέσα διδασκαλίας
  8. Tα πειράματα στο σχολείο
  9. Tο σχολικό εργαστήριο
  10. Kανόνες καλής λειτουργίας και ασφάλειας στο εργαστήριο
  11. Σχέδιο μαθήματος