Ευριπίδη: Ελένη, Γ΄ Γυμνασίου

14,84 11,87

N-id: 1183 Κατηγορίες: , , Σελίδες: 320 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2006 ISBN: 960-456-024-7 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Το παρόν βιβλίο είναι ένα βοήθημα του νέου σχολικού βιβλίου για τη Δραματική ποίηση που διδάσκεται στη Γ’ Γυμνασίου. Η πρωτότυπη δομή του βιβλίου που προτείνει το νέο σχολικό πρόγραμμα στοχεύει στην ενθάρρυνση του μαθητή να προσεγγίσει βιωματικά την αρχαία ελληνική τραγωδία μέσα από το τόσο ενδιαφέρον και πολυσυζητημένο έργο του Ευριπίδη «Ελένη».

Ο στόχος αυτού του βοηθήματος είναι:

  • να βοηθήσει το μαθητή στην προσπάθειά του να αποκωδικοποιήσει τον θεατρικό λόγο και να γνωρίσει έναν ενδεικτικό τρόπο ερμηνείας και αξιολόγησης των στοιχείων που του παρέχει το σχολικό βιβλίο,
  • να δώσει στο διδάσκοντα το απαραίτητο υποστηρικτικό υλικό, που προσφέρει η πλούσια βιβλιογραφία και να τον καταστήσει ικανό να διδάξει το έργο με βάση τους θεματικούς άξονες πάνω στους οποίους βασίζεται η συγγραφή του βιβλίου του μαθητή.

Η διάρθρωση του βοηθήματος, ακολουθώντας την κατευθυντήρια γραμμή του σχολικού βιβλίου, γίνεται με βάση τα «κατά ποσόν μέρη» της τραγωδίας και έχει την ακόλουθη μορφή:

  1. Εισαγωγή στο Δράμα, όπου παρατίθεται ο Αριστοτελικός ορισμός της τραγωδίας, με μια προσπάθεια ερμηνείας των βασικών όρων της (έλεος και φόβος, κάθαρση, κ.ά.).
  2. Πίνακες συσχετισμού παραστάσεων αρχαίου δράματος κατά την αρχαία και τη σύγχρονη εποχή, που θα βοηθήσουν το μαθητή να παρακολουθήσει την εξέλιξη του λογοτεχνικού αυτού είδους στην πορεία των δυόμιση χιλιάδων ετών που πέρασαν από τη στιγμή της γέννησής του.
  3. Εισαγωγή στην «Ελένη» του Ευριπίδη με αναφορά στο ιστορικό πλαίσιο και το πνευματικό κλίμα της εποχής που συντελείται η συγγραφή του έργου. Ακολουθούν αναφορές στην παραδοσιακή και στην καινή Ελένη, στη μορφή της Ελένης στην Τραγική ποίηση και στον Ευριπίδη.
  4. Σύντομο βιογραφικό σημείωμα του Ευριπίδη με βάση το απόσπασμα του Γ. Σεφέρη από το Ημερολόγιο Καταστρώματος.
  5. Πρόσθετες ερωτήσεις εισαγωγής
  6. Διερεύνηση των «κατά ποσόν» μερών της τραγωδίας που ασχολείται με:
    1. τη δραματική – θεατρική διάσταση του έργου (Ας γίνουμε θεατές)
    2. την ερμηνευτική πραγμάτευση των βασικών θεμάτων (Ας εμβαθύνουμε)
    3. την παράθεση πραγματολογικών σχολίων (Σχόλια)
    4. τις απαντήσεις των ερωτήσεων του βιβλίου του μαθητή και του καθηγητή (Απαντήσεις).

Περιεχόμενα

ΕΙΣΑΓΩΓΗ
α. Εισαγωγή στο δράμα
Πρόσθετες ερωτήσεις
β. Εισαγωγή στην «Ελένη» του Ευριπίδη
Πρόσθετες ερωτήσεις
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
Πρόσθετες ερωτήσεις
ΠΑΡΟΔΟΣ
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
Α’ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
ΕΠΙΠΑΡΟΔΟΣ – Β’ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ: 1η σκηνή
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
Β’ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ: 2η σκηνή
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
Β’ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ: 3η σκηνή
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
Β’ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ: 4η σκηνή
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
Β’ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ: 5η σκηνή
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
Α’ ΣΤΑΣΙΜΟ
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
Γ’ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
Β’ ΣΤΑΣΙΜΟ
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
Δ’ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
Γ’ ΣΤΑΣΙΜΟ
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
ΕΞΟΔΟΣ
Απαντήσεις στις ερωτήσεις του σχολικού βιβλίου
Ασκήσεις του βιβλίου του καθηγητή
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ