Το βιβλίο Τζένη Τσιμπισκάκη – Ζωγραφική Παρακαταθήκη είναι αφιερωμένο στη μνήμη και το έργο της ζωγράφου Τζένης Τσιμπισκάκη με μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά ζωγραφικά έργα από τη μακρά και πολυποίκιλη καλλιτεχνική της πορεία, καθώς και πλούσιο υλικό από την κοινωνική και φιλανθρωπική προσφορά της μέσω της τέχνης, της διδασκαλίας, αλλά και της συμμετοχής στα κοινά με τη μεγαλύτερη ψυχική και ηθική ικανοποίηση να είναι πάντα η ευτυχία που της έδινε η δυνατότητα να βάζει την τέχνη σε κάθε σπίτι και τη χαρά της ζωγραφικής σε κάθε παιδική ψυχή, με αγάπη μεράκι και χαμόγελο.
Κατά τη διάρκεια της καλλιτεχνικής της πορείας η Τζένη Τσιμπισκάκη δημιούργησε σειρές υψηλής αισθητικής και παραστατικής οξυδέρκειας τόσο με μοντέρνο όσο και με παραδοσιακό προσανατολισμό όπως το Δωδεκάορτο, οι Φωτιές, Βυζαντινές Πόρτες και Στοιχεία, Αρχαία και Βυζαντινά Μνημεία της Μακεδονίας, εικόνες και τόποι της Ελλάδας και άλλα.
Το Δωδεκάορτο, που είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό έργο της, είναι μία σειρά αφαιρετικών αγιογραφιών που απεικονίζουν τις δώδεκα πιο σημαντικές γιορτές της εκκλησίας μας που έχουν σχέση με τη ζωή του Χριστού. Η έκφραση της ψυχικής διάθεσης και των συναισθημάτων των μορφών γίνεται μέσω της στάσης των σωμάτων και σύμφωνα με τους τύπους της Ορθόδοξης αγιογραφικής παράδοσης, με έναν απόλυτα ισορροπημένο και πρωτοποριακό συνδυασμό μοντέρνων και κλασικών καλλιτεχνικών τρόπων.
Οι Βυζαντινές Πόρτες και Στοιχεία είναι μία υπέροχη, σημαντική απεικόνιση των πορτών με την κυριολεκτική και μεταφορική τους σημειολογία ως περάσματα, εμπόδια ή προκλήσεις της ζωής.
Οι Φωτιές είναι ένα παιχνίδι του υποσυνείδητου με τον πρωτόγονο φόβο που προκαλεί η μαινόμενη φωτιά και το δέος που γεμίζει τις ψυχές μας αυτό το εντυπωσιακό αλλά καταστρεπτικό γεγονός.
Τα Αρχαία και Βυζαντινά Μνημεία της Μακεδονίας ως παρακαταθήκη της ιστορικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς της πατρίδας μας διαμέσου των χιλιετηρίδων.
Η ζωγράφος επίσης φιλοτέχνησε εξαιρετικές συνθέσεις με πολύπλευρες συνδυαστικές απεικονίσεις ιστορικών μορφών καθώς και πορτραίτα προσωπικοτήτων όπως του Νίκου Καζαντζάκη και της Μελίνας Μερκούρη που κοσμούν μουσεία, συλλόγους και ιδρύματα σε όλη την Ελλάδα.
Η Καστοριά, η αγαπημένη πατρίδα της ζωγράφου, αποτελούσε μόνιμη και διαρκή πηγή έμπνευσης και δημιουργίας μέχρι και την τελευταία ατομική της έκθεση ζωγραφικής στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.