Διδασκαλία & Διαμαθητικές Σχέσεις στη Σχολική Τάξη

6,36

Εκδήλωση ενδιαφέροντος
N-id: 1573 Κατηγορίες: , , Σελίδες: 152 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2014 ISBN: 978-960-456-420-0 Κωδικός Ευδόξου: 41963453 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Σε αυτό το βιβλίο σκιαγραφείται η σύνδεση των διαμαθητικών σχέσεων με τη διδασκαλία στο σχολείο και αναδεικνύεται η σπουδαιότητα της κοινωνικής ικανότητας των παιδιών να αλληλεπιδρούν με τους συμμαθητές τους στο σχολείο, τόσο γιατί η μάθηση συντελείται κατά τη συναναστροφή του ατόμου με άλλους, όσο και γιατί το παιδί πρέπει να μπορεί να επικοινωνεί, να έχει καλές σχέσεις, να είναι αποδεκτό από τους συμμαθητές του και να έχει καλούς φίλους. Το παιδί που δεν έχει αυτή την ικανότητα πιθανόν να συναντήσει εμπόδια στην κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξή του, όπως προβλήματα συμπεριφοράς που μπορεί να εξελιχθούν σε σοβαρές συναισθηματικές δυσκολίες και παραβατικές συμπεριφορές. Η ενδυνάμωση των παιδιών σε αυτή την κατεύθυνση είναι απαραίτητη. Αυτό το βιβλίο βοηθά όσους ασχολούνται με παιδιά –ερευνητές, φοιτητές, παιδαγωγούς και γονείς– να κατανοήσουν μέσα από ένα θεωρητικό υπόβαθρο τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των μαθητών στο σχολείο και να εντοπίσουν τους σημαντικούς παράγοντες ενίσχυσής τους. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο αναπτυξιακό στάδιο της προσχολικής ηλικίας επειδή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του ατόμου. Είναι καλά τεκμηριωμένο πως η πρώιμη κοινωνική ικανότητα προβλέπει κοινωνική ικανότητα στο μέλλον. Γι’ αυτό οι στρατηγικές βελτίωσης των διαμαθητικών σχέσεων που προτείνονται στο τέλος του βιβλίου αφορούν τη συγκεκριμένη ηλικία παιδιών.


Περιεχόμενα

Εισαγωγή

Κεφάλαιο 1. Οι διαμαθητικές σχέσεις των παιδιών

  • Οι κοινωνικές σχέσεις των παιδιών: Θεωρητική προσέγγιση
  • Οι τύποι των κοινωνικών σχέσεων των παιδιών με τους συμμαθητές τους
  • Η ομάδα των ομηλίκων – «κοινωνικά δίκτυα»
  • Αποδοχή από την ομάδα των ομηλίκων
  • Η φιλία στα αναπτυξιακά στάδια
  • Η στενή φιλία
  • Η διάκριση της φιλίας από την αποδοχή στις σύγχρονες έρευνες
  • Κοινωνιομετρική αξιολόγηση

Κεφάλαιο 2. Η σημαντικότητα των κοινωνικών σχέσεων

  • Η σημαντικότητα των διαμαθητικών σχέσεων στην ανάπτυξη των παιδιών
  • Το προφίλ των παιδιών που απορρίπτονται
  • Το προφίλ των παιδιών που είναι αποδεκτά

Κεφάλαιο 3. Παράγοντες που σχετίζονται με την ανάπτυξη των κοινωνικών σχέσεων

  • Η οικογένεια
  • Το σχολικό περιβάλλον
  • Τα ατομικά χαρακτηριστικά

Κεφάλαιο 4. Οι διαστάσεις της κοινωνικής ικανότητας που επηρεάζουν τις σχέσεις των παιδιών με τους συμμαθητές τους

  • Κοινωνική ικανότητα
  • Κοινωνικές δεξιότητες
  • Κοινωνικές δεξιότητες φιλίας
  • Κοινωνική συμπεριφορά των παιδιών στο σχολείο
  • Θετική κοινωνική συμπεριφορά
  • Αντικοινωνική συμπεριφορά
  • Ο ρόλος του φύλου
  • Η συμμετοχή του παιδιού στο παιχνίδι
  • Το παιχνίδι στην τάξη και στην αυλή του σχολείου

Κεφάλαιο 5. Κοινωνική μάθηση και παιδαγωγική αλληλεπίδραση στο σχολείο

  • Ο ρόλος του δασκάλου στις διαπροσωπικές-διαμαθητικές σχέσεις
  • Το κλίμα της τάξης (Σχέση μαθητή με τον εαυτό | Το κλίμα της τάξης: Ποιότητα μαθήματος)
  • Πειθαρχία στην τάξη
  • Τρόποι βελτίωσης των διαμαθητικών σχέσεων – αποτελέσματα έρευνας

Εκδήλωση ενδιαφέροντος:

Βιβλία που έχουν λίγα ή καθόλου αντίτυπα.
Για παραγγελίες - πληροφορίες παρακαλώ συμπληρώστε τα παρακάτω πεδία ή τηλεφωνήστε μας στο 2310-203720.

    * Ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και εφαρμόζονται η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Χρήσης της Google.