Βιολογία Γ΄ Λυκείου Γενικής Παιδείας

21,20 16,96

N-id: 1398 Κατηγορίες: , , Ετικέτα: Σελίδες: 544 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2010 ISBN: 978-960-456-224-4 Έκδοση: 2η έκδοση Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Η Βιολογία Γενικής Παιδείας είναι ένα μάθημα το οποίο καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την επιτυχή πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Για τους υποψήφιους που έχουν θέσει ως στόχο τις Υψηλόβαθμες Σχολές η άριστη βαθμολογία στις εξετάσεις αποτελεί μονόδρομο, ενώ για τους υποψήφιους που έχουν θέσει ως στόχο τις μεσαίες –από πλευράς βαθμολογίας– Σχολές δεν νοείται βαθμολογία χειρότερη από 15.
Δυστυχώς όμως, μόνο ένα ποσοστό 4% και 7%, στις Πανελλαδικές Εξετάσεις του 2002 και 2003 αντίστοιχα, προσέγγισε την άριστη βαθμολογία (18-20), ενώ ένα ποσοστό που κυμαίνεται στο 50% βαθμολογήθηκε στην κλίμακα 0-10. Τα αίτια για τις χαμηλές βαθμολογίες πρέπει να αναζητηθούν αφενός στην έλλειψη εξοικείωσης των υποψηφίων (ιδιαίτερα της Θεωρητικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης) με το γνωστικό αντικείμενο της Βιολογίας και αφετέρου στην επιπόλαιη και επιφανειακή προσέγγιση του μαθήματος. Η επιτυχία στις Πανελλαδικές Εξετάσεις προϋποθέτει, εκτός από την έγκαιρη προετοιμασία, τη συνειδητοποίηση του γεγονότος ότι το μάθημα της Βιολογίας απαιτεί κατανόηση και αφομοίωση της ύλης, ώστε να είναι εφικτός στόχος οι σωστές και ολοκληρωμένες απαντήσεις –ιδιαίτερα στο 3ο και 4ο ζήτημα– που θα «φέρουν» την υψηλή βαθμολογία.
Στην επίτευξη του στόχου αυτού ευελπιστώ να σταθεί αρωγός το συγκεκριμένο βιβλίο. Η φιλοσοφία που διαπνέει τη συγγραφή του είναι ξεκάθαρη. Κανένα σημείο της θεωρίας δεν πρέπει να μείνει αδιευκρίνιστο, κανενός είδους συνδυαστική ερώτηση δεν πρέπει να αιφνιδιάσει τον υποψήφιο, καμία άσκηση, πρόβλημα ή διάγραμμα δεν πρέπει να αποτελέσει τροχοπέδη για την επιτυχία στις Πανελλαδικές. Για το λόγο αυτό υπάρχει μια ολοκληρωμένη συλλογή από ερωτήσεις όλων των τύπων (πολλαπλής επιλογής, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενού, σωστού-λάθους, πλήρους απάντησης, συνδυαστικές κτλ.), καθώς και η πιο πλήρης Μεθοδολογία και συλλογή ασκήσεων (με έμφαση στην Οικολογία που δυσκολεύει ιδιαίτερα τους υποψήφιους).
Η συγγραφή ενός σχολικού βοηθήματος αποτελεί πάντα μια ιδιαίτερα απαιτητική δραστηριότητα. Όταν μάλιστα έχει προηγηθεί η συγγραφή του αντίστοιχου βοηθήματος στη Βιολογία Κατεύθυνσης, το οποίο γνώρισε την αποδοχή υποψηφίων και διδασκόντων, η ευθύνη για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος μεγεθύνεται.
Η φιλοδοξία του γράφοντος είναι το πόνημα αυτό να συνεισφέρει ουσιαστικά στην επιτυχία των υποψηφίων, αλλά και στο δύσκολο έργο του μαχόμενου εκπαιδευτικού.


Περιεχόμενα:

Kάθε παράγραφος έχει την εξής δομή:

  • Oρολογία
  • Eρωτήσεις
    • Πολλαπλής επιλογής
    • Σωστού-Λάθους
    • Συμπλήρωσης κενού
    • Aντιστοίχισης
    • Πλήρους απάντησης
  • Eρωτήσεις σχολικού βιβλίου
  • Κριτήρια Αξιολόγησης

 

Κεφάλαιο 1: Ανθρωπος και Υγεία

  • Παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία του ανθρώπου
  • Μικροοργανισμοί
  • Μηχανισμοί άμυνας του ανθρώπινου οργανισμού. Βασικές αρχές ανοσίας

Κεφάλαιο 2: Ανθρωπος και περιβάλλον

  • Η έννοια του οικοσυστήματος
  • Pοή ενέργειας
  • Bιογεωχημικοί τύποι
  • Eρημοποίηση – Pύπανση

Κεφάλαιο 3: Εξέλιξη

  • Εισαγωγή

Μεθοδολογία Ασκήσεων – Λυμένα Παραδείγματα

  • Ασκήσεις στις τροφικές αλυσίδες και στα τροφικά πλέγματα
  • Ασκήσεις στις τροφικές πυραμίδες και στη ροή ενέργειας ή βιομάζας μεταξύ των διαφόρων τροφικών επιπέδων
  • Ασκήσεις στην παραγωγικότητα
  • Ασκήσεις στην βιοσυσσώρευση
  • Προτεινόμενες ασκήσεις

Aπαντήσεις στις Eρωτήσεις & Aσκήσεις

Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων 2000-2010