Έκφραση – Έκθεση Γ΄ Ενιαίου Λυκείου

18,02 14,42

N-id: 1006 Κατηγορίες: , , Σελίδες: 352 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2004 ISBN: 960-431-890-X Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Το βιβλίο αυτό δεν αποτελεί μέθοδο προσέγγισης του μαθήματος της Έκφρασης – Έκθεσης στην τρίτη Λυκείου. Περιορίζεται στη διεξοδική παρουσίαση της θεωρίας του σχολικού βιβλίου και την εφαρμογή της μεθόδου της «παραγραφοποίησης» στη συγγραφή της έκθεσης, σε ζητήματα δηλαδή που προβληματίζουν το σύνολο των μαθητών.
Χωρίζεται σε τέσσερα μέρη:

  • Το πρώτο περιλαμβάνει τη θεωρία του σχολικού εγχειριδίου, ασκήσεις, οδηγίες για τη συγγραφή της έκθεσης και της περίληψης.
  • Το δεύτερο περιέχει τις έννοιες του σχολικού βιβλίου και αναλυτικά σχεδιαγράμματα συγκεκριμένων θεμάτων.
  • Το τρίτο αποτελείται από κριτήρια αξιολόγησης.
  • Στο τέταρτο μέρος υπάρχουν οι απαντήσεις στις ασκήσεις θεωρίας και στα κριτήρια αξιολόγησης.

    Περιεχόμενα:

    Ι. Θεωρία

    1. Μεθοδολογία συγγραφής έκθεσης
      • Κειμενικά είδη
      • Πρόλογος
      • Κύριο θέμα – σχεδιάγραμμα
      • Επίλογος
      • Παράγραφος
      • Τρόποι ανάπτυξης παραγράφου
      • Αρετές του κειμένου
    2. H περίληψη
      • Προετοιμασία της σύνταξης περίληψης
      • Οδηγίες για τη συγγραφή της περίληψης
      • Παράδειγμα συγγραφής περίληψης
    3. Η πειθώ
      • Τρόποι πειθούς
      • Μορφές πειθούς
    4. To δοκίμιο και το άρθροΤο δοκίμιο
      • Εισαγωγικά
      • Χαρακτηριστικά του δοκιμίου
      • H πειθώ στο αποδεικτικό δοκίμιο
      • Δοκίμιο και άλλα γραμματειακά είδη
        Το άρθρο
      • Εισαγωγικά
      • Aρθρο και δοκίμιο
      • Επιφυλλίδα
    5. Τύποι ερωτήσεων

    ΙΙ. Έννοιες – Αναλυτικά σχεδιαγράμματα

    • Παιδεία
    • Eργασία
    • Βία
    • Ελευθερία
    • Ανθρώπινα δικαιώματα
    • Δημοκρατία
    • Διαφήμιση
    • Καταναλωτισμός
    • Νόμοι – θανατική ποινή
    • Πολιτική
    • Ευρωπαϊκή Ένωση
    • Προπαγάνδα
    • Ειρήνη
    • Επιστήμη – κλωνοποίηση
    • Κοινωνικοποίηση – Μαζοποίηση
    • Σύγχρονοι νέοι
    • Τεχνικός πολιτισμός-τεχνική πρόοδος
    • Παράδοση
    • Τουρισμός
    • Τέχνη
    • Αθλητισμός
    • Ψυχαγωγία
    • Λαϊκισμός
    • Διαδίκτυο
    • Οικογένεια – η θέση της γυναίκας
    • Γλώσσα
    • Ανθρωπισμός
    • Εθνικισμός
    • Μεσσιανισμός
    • Φυσικό περιβάλλον
    • Πνευματικός άνθρωπος

    ΙΙΙ. Kριτήρια αξιολόγησης

    1. Η ανθρωπιστική παιδεία στο πλαίσιο ειδίκευσης των νέων
    2. Βία και κληρονομικότητα
    3. Εργασία και αλλοτρίωση
    4. Ανθρώπινα δικαιώματα
    5. Η μαύρη διεθνής
    6. Δημοκρατία και αντιπροσώπευση
    7. Οι νέοι και το μάρκετινγκ
    8. Το στίγμα του εγκληματία
    9. Πολιτική κρίση και κρίση της πολιτικής
    10. Ενωμένη Ευρώπη
    11. Το πρόβλημα της ειρήνης
    12. Τα όρια της επιστήμης
    13. Τα ζώδια και τα ζώα
    14. Η αλλοτρίωση σήμερα
    15. Μια κοινωνία που μισεί τους νέους
    16. Η φωνή των πατέρων
    17. Η τέχνη είναι η βάση της παιδείας
    18. Αθλητισμός και παιδεία
    19. Aνθρωποι και πρόβατα
    20. Η ψυχαγωγία στη μεταβιομηχανική κοινωνία
    21. Υπολογιστές στα σχολεία
    22. Μετα-φεμινιστικά
    23. Το πρόβλημα της γλωσσικής υποβάθμισης
    24. Η «οικολογική επιτυχία» του Homo Sapiens
    25. Οι διανοούμενοι σήμερα
    26. Παγκοσμιοποίηση: αναπόδραστη μοίρα ή πολιτική επιλογή;
    27. Το τσουνάμι και οι Έλληνες
    28. Η κοινωνία της αναξιοκρατίας
    29. Το κοινό του λαϊκισμού
    30. Ένα μπισκότο τώρα ή δύο αργότερα;
    31. Νέα τεχνολογία και προκατάληψη
    32. Πλανήτης Γη

    ΙV. Απαντήσεις

    • Απαντήσεις στις ασκήσεις θεωρίας
    • Απαντήσεις στα κριτήρια αξιολόγησης