, , ,

Διδακτική της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

12ο επιμορφωτικό σεμινάριο1 & 2 Μαρτίου 2003, θεσσαλονίκη

12,72

N-id: 0947 Κατηγορίες: , , , Σελίδες: 180 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2003 ISBN: 960-431-841-1 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Το τεύχος περιλαμβάνει τις περιλήψεις των εισηγήσεων και των παρουσιάσεων posters του 12ου Επιμορφωτικού Σεμιναρίου με θέμα «Διδακτική της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», που οργανώνεται κάθε χρόνο από την Ένωση Ελλήνων Χημικών (Ε.Ε.Χ.).
Το 12ο Επιμορφωτικό Σεμινάριο οργανώνεται φέτος από το Περιφερειακό Τμήμα Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας της Ε.Ε.Χ., το Τμήμα Παιδείας της Ε.Ε.Χ. και το Τμήμα Χημείας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Το Σεμινάριο αυτό ακολουθεί μια συνεχή ανοδική πορεία, τόσο ως προς τη συμμετοχή των συναδέλφων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όσο και ως προς το επίπεδο των εισηγήσεων – παρουσιάσεων και αποτελεί σήμερα έναν καταξιωμένο θεσμό στη συνείδηση των χημικών εκπαιδευτικών αλλά των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ4.
Η Οργανωτική Επιτροπή του Σεμιναρίου κατέβαλε κάθε προσπάθεια, ώστε η θεματολογία των εισηγήσεων – παρουσιάσεων να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και τα προβλήματα μεθοδολογίας και διδακτικής πράξης που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η Οργανωτική Επιτροπή του Σεμιναρίου Η Επιστημονική Επιτροπή του Σεμιναρίου
Α. Βουλγαρόπουλος Γ. Μανουσάκης
Γ. Μανουσάκης Κ. Τσίπης
Κ. Τσίπης Α. Γιαννακουδάκης
Α. Παπαγεωργίου Μ. Σιγάλας
Α. Γιαννακουδάκης Χ. Τζουγκράκη
Μ. Σιγάλας Κ. Χατζηαντωνίου – Μαρούλη
Κ. Χατζηαντωνίου – Μαρούλη Α. Λυμπεροπούλου – Καραλίωτα
Β. Πλαστήρας Μ. Μαυρόπουλος
Κ. Ναλμπάντης
Π. Παλαμιτζόγλου
Α. Παπαδόπουλος

Περιεχόμενα:

Eισηγήσεις

  • Χημικοί Λογοτέχνες και οι Δυνατότητες που Προσφέρουν στη Χημική Παιδεία, Α. Βάρβογλης
  • Φιλοσοφία και Αρχές Συγγραφής Σύγχρονων Διδακτικών Βιβλίων, Κ. Α. Τσίπης
  • Πορεία του Έργου “Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση”, Ν. Σ. Σπυρέλλης, Α. Α. Γεωργιάδου, Κ. Γ. Καφετζόπουλος
  • 35η Διεθνής Ολυμπιάδα Χημείας, Σ. Κοΐνης
  • Ηθική του Περιβάλλοντος, Α. Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου-Μαρούλη
  • Ευρωπαϊκό Θεματικό Δίκτυο Χημείας ECTN. Προς Μία Πρώτη Εναρμόνιση Της Διδακτέας Ύλης στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Ε. Α. Βαρέλλα
  • Η αμφίβολη επικράτεια της Χημείας;Ε. Π. Μπόκαρης, Α. Στημονιάρης
  • Δυσλεκτικοί Μαθητές στο Μάθημα της Χημείας, Α. Ραγκούσης
  • Προαπαιτούμενες Γνώσεις Φυσικής για μια Εννοιολογική Εποικοδομητική Εισαγωγή στη Δομή της Ύλης, Γ. Τσαπαρλής
  • Η μελέτη των ιδιοτήτων της ύλης ως διαμορφωτής των πλαισίων διαχείρισης των βασικών εννοιών στη Χημεία, Γ. Παπαγεωργίου
  • Ποιες Αντιλήψεις για τα Ατομικά Μοντέλα Έχουν Διαμορφώσει οι μαθητές στο Τέλος της Γ΄ Λυκείου; Α. Κοντογεωργίου
  • Παρανοήσεις Μαθητών Λυκείου στην Ιοντική Ισορροπία, Μ. Δεμερούτη, Μ. Κουσαθανά, Γ. Τσαπαρλής
  • Η Ποσότητα Ουσίας ως Φυσικό Μέγεθος και η Μονάδα mole στο (SI).Συσχέτιση του Μεγέθους Ποσότητα Ουσίας με Aλλα Μεγέθη, Π. Π. Μαρκόπουλος, Δ. Σταμπάκη-Χατζηπαναγιώτη, Α. Λυμπεροπούλου-Καραλιώτα, Σ. Ψύλλος
  • Οι πολλές Διαστάσεις του Αντικειμένου «Χημεία και Καθημερινή Ζωή», Κ. Π. Χατζηαντωνίου-Μαρούλη και Α. Ι. Μαρούλης
  • Πρόταση για τη Διδασκαλία της Εργαστηριακής Aσκησης Βασισμένη στη Θεωρία του Εποικοδομητισμού, Κ. Σάλτα Κατερίνα, Χ. Τζουγκράκη
  • Το πείραμα στους Σχολικούς Εργαστηριακούς Οδηγούς, Σ. Λευκοπούλου
  • Παρασκευή και Ταυτοποίηση Υφανσίμων Ινών, Β. Μπαρμπαρούση, Δ.Σόκουτης, Α. Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου – Μαρούλη
  • Η Χημεία στη Διάγνωση και Παρακολούθηση της Πορείας των Ασθενειών, Π. Θ. Παλαμιτζόγλου, Α. Ι. Τζαμτζής, Α. Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου – Μαρούλη
  • Εφαρμογή της Ομαδοσυνεργατικής Μεθόδου στην Εργαστηριακή Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, Α. Σ. Μπομπέτσης και Χ. Δ. Στεφανή
  • Διαθεματική-Διεπιστημονική Διδακτική Προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών: «Τρόφιμα – Διατροφή», Α. Μαυρόπουλος, Μ. Ρούλια, Α. Πέτρου
  • Η Ανάπτυξη του Μοντέλου Εκπαιδευτικής Αυτοδιαχείρισης στο Πλαίσιο Ενιαιοποιημένων Δράσεων, M. Κουσαθανά
  • Αγωγή Διατροφής στο Σχολείο, Ξ. Αντωνάκου, Μ. Τσιμίδου
  • Οι Αναλογίες στο Μάθημα της Χημείας, Ν. Χατζηκωνσταντίνου
  • Εκπαιδευτικές Πύλες στο Διαδίκτυο, Α. Γεωργιάδου
  • Εκπαιδευτικά Σενάρια Χημικής Κινητικής με Βάση Μικροεφαρμογές του Διαδικτύου, Α. Ι. Τζαμτζής, Τ. Α. Γεωργιάδου, Π. Δ. Γιαννακουδάκης
  • Προσομοιωτής pH-μετρικών Τιτλοδοτήσεων, Ν. Παπαδόπουλος, Μ. Λημνιού
  • Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Πολυμεσικού Υλικού για την Υποστήριξη της Εργαστηριακής Aσκησης, Α. Ν. Παπαδόπουλος, Α. Γιούρη – Τσοχατζή, Μ. Π. Σιγάλας
  • Ανάπτυξη Λογισμικού Προσομοίωσης Πειραμάτων Θερμοχημείας, Α. Γιαννακουδάκης, Μ. Σιγάλας, Δ. Σόκουτης
  • Ανάπτυξη Εκπαιδευτικής Πολυμεσικής Εφαρμογής με Θέμα «Γαλβανικά στοιχεία –Οξειδοαναγωγή», Τ. Ευκλείδου, Π. Γιαννακουδάκης

Posters

  1. Η Χημεία των Kαλλυντικών, Α. Χ. Παπαγεωργοπούλου, Σ. Α. Σίμου, Θ. Θ. Τελίδου, Α. Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου -Μαρούλη
  2. Αιθυλένιο: Παρασκευή στο Εργαστήριο με Cracking και Χημικές Ιδιότητες, Κ. Ναλμπάντης Κ., Φ. Αντώνογλου, Μ. Δάφτσης, Α. Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου -Μαρούλη
  3. Η Χημεία της Καθαριότητας. Απλά Πειράματα για την Κατανόηση της Δομής και της Δράσης των Σαπουνιών και των Απορρυπαντικών, Α. Η. Αυγερινού, Β. Ν. Κυρίτση, Ν. Α. Μπεκιάρης,Α. Α. Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου -Μαρούλη
  4. Χρωστικές των τροφίμων, A. Κόζαρης, Α. Αδαμίδης, Α. Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου
  5. Η Χημεία των Αιθέριων Ελαίων, Ν. Καζαντζίδης, Α. Κοέν, Α.Ι. Μαρούλης, Κ.Π. Χατζηαντωνίου-Μαρούλη
  6. (Δεν) Παίζω με τη Φωτιά. Απλά Πειράματα για την Εμπέδωση των Αρχών που Διέπουν την Καύση και την Ανάφλεξη των Σωμάτων, Φ. Κ. Ζαχαριάδου, Χ. Ι. Ατλάσης, Α. Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου – Μαρούλη
  7. (Δεν) Παίζω με τη Φωτιά: Απλά Πειράματα για την Κατανόηση των Παραγόντων Πρόληψης και Κατάσβεσης της Πυρκαγιάς, Χ. Ι. Ατλάσης, Φ. Κ. Ζαχαριάδου, Κ. Π. Χατζηαντωνίου Μαρούλη, Α. Ι. Μαρούλης
  8. Η φυσική και η χημεία του χρώματος. Μια εκπαιδευτική πρόταση για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Ι. Αργυρίου, Ε. Βαρέλλα
  9. Πολυμερή-Πλαστικά: Ένας Aλλος Τρόπος Παρουσιάσεως, Ξ. Αντωνάκου και Σ. Λευκοπούλου
  10. Η Χημεία των Φαρμάκων. Υδρόλυση της Ασπιρίνης προς Σαλικυλικό Οξύ, Λ. Χ. Κυρατζόγλου, Α. Χ. Ποντίκη, Α. Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου -Μαρούλη
  11. Η Χημεία των Χρωμάτων, Μ. Καραγιάνη, Ε. Μικροπούλου, Ι.Πρωτόπαππας, Α. Ι. Μαρούλης, Κ.Π. Χατζηαντωνίου – Μαρούλη.
  12. Το Κλασικό Πείραμα του Wöhler (αζωτούχα λιπάσματα). Ανίχνευση Υπεροξειδάσης (λαχανικά), Α.Ε Ντόντση, Ο.Σ. Σκοτώρη, Α.Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου -Μαρούλη
  13. Η Έλλειψη Χημικής και Περιβαλλοντικής Παιδείας ως Αιτία Κακής Χρήσης Χημικών Λιπασμάτων και Φυτοφαρμάκων, Π. Σ. Καραγκιοζίδης, Α. Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου -Μαρούλη
  14. Κόλλες – Κολλητικά υλικά, Ι. Α. Αργυρίου, Α. Δ. Στρίτση, Α. Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου-Μαρούλη
  15. Η Χημεία της Κουζίνας, Π. Ν. Λίμα, Ε. Ι. Χρυσουλίδου, Α. Ι. Μαρούλης, Κ. Π. Χατζηαντωνίου -Μαρούλη
  16. Η Διδασκαλία της Ενότητας «Οξέα-Βάσεις και Ιοντική Ισορροπία» στη Γ΄ λυκείου με τη Βοήθεια 7 Εργαστηριακών Ασκήσεων, Σ. Πάγκαλος
  17. Πειράματα Χημείας σε Μικροκλίμακα για το Γυμνάσιο με Χρήση Απλών Υλικών, Ν. Αναγνώστου
  18. Διδακτική Προσέγγιση των Βασικών Αρχών της Θερμοχημείας με τη Βοήθεια Ιστοσελίδων, Δ. Μακρίδης, Δ. Λικάρτσης, Π. Δ. Γιαννακουδάκης
  19. Μια Διδακτική Πρόταση για τα Διαλύματα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, Α. Ε Ντόντση, A. Δ. Γιαννακουδάκης
  20. Εικονικό Περιβάλλον Μάθησης, Α. Η. Αυγερινού, Ι. Α. Κόζαρης
  21. Εργαστήρια Πραγματικού Χρόνου Μέσω Internet. Ανάπτυξη Kαναλιού Eπικοινωνίας, Ι. Κόζαρης, Ν. Παπαδόπουλος
  22. Χημεία και Κόμικς, Κ. Δαλακώστα Κωνσταντίνα, Ι. Παλυβός, Μ. Παπαρηγοπούλου-Καμαριωτάκη
  23. Παιχνίδια Χημείας, Γ. Μανουσάκης, Φ. Αντώνογλου