,

Διατροφή και Γεύση για Μικρά και Μεγάλα Παιδιά

16,96 12,72

N-id: 1520 Κατηγορίες: , , , Σελίδες: 180 Εξώφυλλο: Σκληρό εξώφυλλο Σχήμα: 21 x 21 σκληρό εξώφυλλο Xρονολογία: 2013 ISBN: 978-960-456-373-9 Κωδικός Ευδόξου: 32997873 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Φωτογραφίες: Άρης Ράμμος

Έγχρωμη έκδοση

Η υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής κατά την παιδική ηλικία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση τόσο για την ομαλή σωματική, νοητική και ψυχική ανάπτυξη των παιδιών, όσο και για την πρόληψη ασθενειών στην ενήλικη ζωή. Το βιβλίο που κρατάτε στα χέρια σας προσφέρει χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες, καθώς και ένα πλήρες σύνολο συνταγών στους γονείς και σε όσους ασχολούνται με τη φροντίδα των παιδιών, προκειμένου να συμβάλλει στην προώθηση μιας ισορροπημένης διατροφής. Προσθέστε το στη συλλογή σας και αποκτήστε ένα χρήσιμο εργαλείο στην καθημερινή προσπάθειά σας για την εξασφάλιση μιας υγιεινής διατροφής για όλη την οικογένεια.


Το βιβλίο ως σύμβουλος διατροφής

Ένα παιδί για να αναπτυχθεί σωστά, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά, πρέπει να έχει σταθερές διατροφικές συνήθειες. Η διατήρηση σταθερών γευμάτων είναι σημαντική παράμετρος στη διαμόρφωση σωστών διατροφικών συνηθειών. Ακόμη και στην εφηβεία, όταν ο έφηβος αναζητά και επιλέγει μόνος του τα τρόφιμα που καταναλώνει, η συνέπεια στις ώρες των γευμάτων παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση των συνηθειών αυτών.
Σε γενικές γραμμές, καθημερινά, το σύνολο των τροφών που καταναλώνει ένα παιδί θα πρέπει να μοιράζεται σε 3 κύρια γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό και βραδινό) και 2-3 ενδιάμεσα (σνακ). Όπως προαναφέρθηκε, είναι σημαντικό να υπάρχει κάποιο πρόγραμμα στις ώρες των γευμάτων. Προκειμένου να σας διευκολύνουν στη διαμόρφωση σταθερών διατροφικών συνηθειών, οι συνταγές του βιβλίου αυτού έχουν χωριστεί στα τέσσερα πρώτα κεφάλαια σε Πρωινά, Ενδιάμεσα, Μεσημεριανά και Βραδινά γεύματα.
Μια ισορροπημένη διατροφή πρέπει πρώτα απ’ όλα να ποικίλλει και να περιλαμβάνει τρόφιμα από όλες τις ομάδες τροφίμων. Αρκεί στο ημερήσιο διαιτολόγιο ενός παιδιού ή εφήβου να περιλαμβάνεται μια μερίδα ενός συστατικού από κάθε ομάδα, ώστε να εξασφαλίζονται όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Γενικότερα, τα τρόφιμα χωρίζονται σε 6 ομάδες, οι οποίες είναι διατροφικά ομοιογενείς και με συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά: Γαλακτοκομικά, Δημητριακά, Κρέας και Όσπρια, Λαχανικά, Φρούτα, Λίπη και Γλυκά. Στο πλαίσιο μιας ισορροπημένης διατροφής, θα πρέπει να καταναλώνονται συχνότερα και σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τις άλλες ομάδες τροφίμων οι ομάδες των Φρούτων, των Λαχανικών και των Δημητριακών. Δυστυχώς, τόσο τα παιδιά όσο και οι έφηβοι τείνουν να μην καταναλώνουν φρούτα και λαχανικά. Για το λόγο αυτό, στο βιβλίο παρατίθεται ένα ολόκληρο κεφάλαιο αφιερωμένο αποκλειστικά στις Σαλάτες, ενώ στο κεφάλαιο των Ενδιάμεσων γευμάτων δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ομάδα των Φρούτων. Επειδή όμως το φαγητό, εκτός από ανάγκη, αποτελεί και κάποιες ιδιαίτερες στιγμές απόλαυση, τα δύο τελευταία κεφάλαια του βιβλίου περιέχουν συνταγές για Γλυκά και για Γενέθλια. Για μεγαλύτερη διευκόλυνσή σας, όλες οι συνταγές του βιβλίου έχουν θερμιδομετρηθεί και αναλυθεί ως προς τα μακροθρεπτικά τους συστατικά (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπη).
Αν και ο κάθε οργανισμός έχει ανάγκη από διαφορετική ποσότητα φαγητού, ένα ημερήσιο διαιτολόγιο ενός παιδιού ή εφήβου θα μπορούσε να περιλαμβάνει τις παρακάτω συνταγές του βιβλίου.


Περιεχόμενα

Πρωϊνά

  • Κουλούρια Θεσσαλονίκης
  • Ελαιοψωμάκια
  • Ψωμάκια βρώμης
  • Καροτόψωμο
  • Κριτσίνια με ηλιόσπορους
  • Μαρμελάδα πορτοκάλι
  • Τραγανά τυροπιτάκια
  • Αλμυρό κέικ
  • Μπανανοκεκάκια
  • Γλυκιά μπουγάτσας

Ενδιάμεσα

  • Φρουτοσαλάτα
  • Φρούτα με σως γιαουρτιού
  • Φρουτοχυμός
  • Σέικ φράουλας
  • Γιαούρτι
  • Παγωτό γιαούρτι
  • Ρυζόγαλο
  • Κρέμα σοκολάτας

Σαλάτες

  • Πράσινη σαλάτα
  • Λάχανο με μήλο και ρόδι
  • Παστούλες παντζαριών
  • Λαχανικά του χειμώνα
  • Σουβλάκια λαχανικών
  • Θηκούλες πιπεριάς
  • Δροσερή σαλάτα
  • Πολύχρωμες φακές

Μεσημεριανά

  • Αγκινάρες αλα πολίτα
  • Σπανάκι και κουσκουσάκι
  • Γεμιστά πολίτικα
  • Φασόλια φούρνου
  • Κριθαφάκι
  • Πράσα με τυριά
  • Κολοκυθάκια γεμιστά
  • Ζυμαρικά με σάλτσα λαχανικών
  • Ζυμαρικά φούρνου
  • Κοπανάκια κοτόπουλου και πατατούλες
  • Κοτόπιτα
  • Μπιφτέκια γεμιστά με λαχανικά και πουρές μήλου
  • Μοσχάρι με σάλτσα ροδιού και ρύζι
  • Πίτα σουβλάκι
  • Φέτα ψαριού με λαχανικά στο χαρτί
  • Φιλετάκια γάβρου και λεμονάτη πατατοσαλάτα
  • Ψαρόσουπα
  • Πιλάφι με καλαμαράκια

Βραδινά

  • Ομελέτα φούρνου
  • Γλυκές αβγόφετες
  • Πίτσα με ζύμη ολικής
  • Γεμιστό ψωμί
  • Χούμους ρεβιθιών
  • Πιροσκί πατάτα κασέρι
  • Μανιταρόσουπα
  • Σούπα καλαμπόκι
  • Σούπα αρακά
  • Πλιγούρι σαλάτα

Γλυκά

  • Μπισκότα βρώμης
  • Γρανιτάκια φρούτων
  • Γλειφιτζούρια λεμονιού
  • Σοκολάτες – Σοκολατάκια
  • Βιενέζικα κρουασανάκια
  • Κρεπάκια σοκολάτας και μπισκότου
  • Πάστα φλώρα
  • Κέικ πορτοκάλι σοκολάτα

Γενέθλια

  • Σπιτική πορτοκαλάδα
  • Σουβλάκια χωριάτικης
  • Πιτσάκια
  • Mπριοσάκια ολικής με ζαμπόν κασέρι
  • Κοτομπουκίτσες
  • Μπιφτεκάκια μήλου
  • Σπανακοσουφλεδάκια
  • Σφηνάκια κρέμα φράουλα
  • Σοκολατοκεκάκια
  • Τούρτα σοκολάτα πεταλούδα