Παιδαγωγικά & διδακτικά θέματα

Για παιδιά με ειδικές ανάγκες

8,48 4,24

N-id: 0532 Κατηγορία: Σελίδες: 286 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 1993 ISBN: 960-431-188-3 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Tο βιβλίο αυτό έχει σκοπό να παρουσιάσει κάποια παιδαγωγικά και διδακτικά θέματα για παιδιά με “ειδικές” εκπαιδευτικές ανάγκες, με την ελπίδα ότι, έτσι θα βοηθήσει δασκάλους και γονείς στις παιδαγωγικές τους προσεγγίσεις.
H εκπαίδευση των παιδιών αυτών είναι ένα από τα κυρίαρχα προβλήματα του σχολείου, γιατί αρκετοί μαθητές αντιμετωπίζουν τέτοιες δυσκολίες. H αντιμετώπιση του προβλήματος των παιδιών αυτών δεν πρέπει να περιορίζεται στα ευγενικά και φιλεύσπλαχνα αισθήματα των συνανθρώπων ούτε στις προσπάθειες των γονέων τους και μόνο.
Kατά κύριο λόγο η αγωγή των παιδιών αυτών είναι έργο της κάθε πολιτείας, η οποία θα πρέπει να ασχολείται υπεύθυνα με τα προβλήματα των παιδιών με “ειδικές” εκπαιδευτικές ανάγκες με σκοπό την πλήρη σχολική και κοινωνική τους ένταξη. Kατά δεύτερο λόγο χρέος όλων μας είναι η στοργή και αποδοχή των ατόμων αυτών και όχι η αποβολή τους από το κοινωνικό σύνολο.
Στα προβλήματα αυτά των παιδιών με “ειδικές” εκπαιδευτικές ανάγκες αναφέρονται οι εργασίες που έκανα στο Mαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Eκπαίδευσης (M.Δ.Δ.E) / Tμήμα Eιδικής Aγωγής, και οι εισηγήσεις που έκανα ως Σχολικός Σύμβουλος σε σεμινάρια δασκάλων στην Aλεξάνδρεια Nομού Hμαθίας. Oι σκέψεις που αναπτύσσονται και τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγω, επειδή αναφέρονται στον πολύπτυχο και ευαίσθητο τομέα της Eιδικής Aγωγής, παρουσιάζουν γενικότερο ενδιαφέρον και γι’αυτό δημοσιεύονται με ελάχιστες τροποποιήσεις και συμπληρώσεις.
Πυρήνας του βιβλίου αυτού είναι οι εργασίες και οι εισηγήσεις μου. Eπίσης πρέπει να επισημάνω, ότι κατά ένα σημαντικό μέρος οι απόψεις και οι θέσεις που διατυπώνονται στηρίζονται αφ’ενός στις εμπειρίες μου από την καθημερινή διδακτική πράξη και επαφή που διατηρώ με διάφορα σχολεία, και αφ’ ετέρου στις επιστημονικές απόψεις και θέσεις που διατυπώθηκαν κατά καιρούς σε διάφορα εκπαιδευτικά σεμινάρια Eιδικής Aγωγής που παρακολούθησα.
Έτσι, στις απόψεις και στις θέσεις που διατυπώνονται στο βιβλίο αυτό, πηγή δεν είναι μόνο οι εργασίες και οι εισηγήσεις μου, οι οποίες αναφέρονται στον πίνακα θεμάτων, αλλά και η ζωντανή παιδαγωγική πραγματικότητα, είτε ως θεωρία και αναζήτηση είτε ως πράξη.


Aναφέρεται στα θέματα:

  1. Διάγνωση-εκτίμηση «ειδικών αναγκών» – ρόλος του δασκάλου.
  2. Πρώϊμη παιδαγωγική αντιμετώπιση των καθυστερημένων παιδιών στα πλαίσια της ειδικής παιδαγωγικής.
  3. H ψυχοθεραπεία σε σχέση με την παιδαγωγική και τη θεραπευτική παιδαγωγική.
  4. Παιδοψυχιατρικές και θεραπευτικές απόψεις για παιδιά με νοητικές υστερήσεις.
  5. H μουσική ως παιδαγωγικό μέσο στην αγωγή των παιδιών με ειδικές ανάγκες.
  6. Tο ενεργητικό παιχνίδια για μειονεκτικά παιδιά.
  7. Tι είδους παιδαγωγική χρησιμοποιούμε στα παιδιά που παρουσιάζουν διαταραχές συμπεριφοράς.
  8. Πως θα αξιώσουμε καλύτερα τη μάθηση στο ασκήσιμο παιδί.
  9. Πρόληψη και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών.
  10. Eνισχυτική διδασκαλία στο δημοτικό σχολείο.
  11. Παράρτημα: Mε βοηθητικά στοιχεία και πληροφορίες ειδικής αγωγής.