Νεοελληνική Γλώσσα. Έκφραση – Έκθεση Γ΄ Γυμνασίου

Για το μαθητή και τον εκπαιδευτικό

7,69

Εκδήλωση ενδιαφέροντος
N-id: 0953 Κατηγορίες: , , Σελίδες: 272 Σχήμα: 17 x 24 Xρονολογία: 2003 ISBN: 960-431-844-6 Εκδόσεις: Εκδόσεις Ζήτη

Η έκθεση ανέκαθεν αποτελούσε –και δυστυχώς συνεχίζει να αποτελεί– την «αχίλλειο πτέρνα» των περισσοτέρων μαθητών, πιθανότατα λόγω της μη επαρκούς διδασκαλίας του μαθήματος και της ελλιπούς παροχής συγκεκριμένων κατευθύνσεων και μεθοδολογιών που θα διευκόλυναν το μαθητή και θα τον βοηθούσαν να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες του μαθήματος. Το συγκεκριμένο εγχειρίδιο δημιουργήθηκε με στόχο όχι απλά να αποτελέσει ένα ακόμα βοήθημα για την έκθεση, αλλά καλύπτοντας τις ανάγκες των μαθητών της Γ’ γυμνασίου να συνδράμει στην ομαλή μετάβασή τους στο Λύκειο. Για αυτό, δεν περιορίζεται απλά στην απάντηση των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου, αλλά προσπαθεί με μια πληθώρα ασκήσεων αυτενέργειας να εγκλιματίσει σταδιακά το μαθητή της Γ’ γυμνασίου στην έκθεση ιδεών του Λυκείου.
Πιο συγκεκριμένα το βιβλίο αυτό διαρθρώνεται ως εξής :

  • Θεωρία σχολικού βιβλίου: με συνοπτικό και λειτουργικό τρόπο παρατίθεται η θεωρία του σχολικού βιβλίου της έκφρασης–έκθεσης Γ’ γυμνασίου ανά ενότητα.
  • Απαντήσεις στις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου: δίνονται απαντήσεις σε όλες τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου
  • Συμπληρωματικές ασκήσεις αυτενέργειας: δίνεται ένα σύνολο ασκήσεων, που είναι παρεμφερείς με αυτές του σχολικού βιβλίου, με στόχο ο μαθητής να εξασκηθεί περισσότερο και να εξοικειωθεί αρτιότερα με τη θεωρία.
  • Κριτήρια αξιολόγησης ανά ενότητα: στο τέλος κάθε ενότητας υπάρχει ένα κριτήριο αξιολόγησης που αποτελείται από ασκήσεις σχετικές με τη θεωρία που διδάχτηκε στην αντίστοιχη ενότητα και είναι διαρθρωμένο με βάση το νέο τρόπο εξέτασης που προβλέπει το υπουργείο. Λόγω της δομής του κάθε κριτηρίου (κείμενο–ασκήσεις–έκθεση) μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τον εκπαιδευτικό αυτούσιο ως διαγώνισμα.
  • Γενικά κριτήρια αξιολόγησης: στο τέλος του βιβλίου δίνονται 5 γενικά κριτήρια αξιολόγησης με ασκήσεις από όλη την ύλη του σχολικού βιβλίου, αλλά και με ασκήσεις υψηλότερου βαθμού δυσκολίας, που στόχο έχουν τον προϊδεασμό αλλά και την σταδιακή εξοικείωση του μαθητή με τις ασκήσεις της έκθεσης της Α’ λυκείου.
  • Απαντήσεις στις συμπληρωματικές ασκήσεις αυτενέργειας, στα κριτήρια αξιολόγησης ανά ενότητα και στα γενικά κριτήρια αξιολόγησης: με τις απαντήσεις των ασκήσεων όλων των κριτηρίων παρέχεται η δυνατότητα στο μαθητή να αυτο-αξιολογηθεί, να εντοπίσει τα λάθη του και κατά συνέπεια να αυτοβελτιωθεί.

    Περιεχόμενα

    24η Eνότητα

    1. Θεωρία: Eίδη προτάσεων · Tρόποι σύνδεσης προτάσεων · Tύποι των δευτερευουσών προτάσεων
    2. Λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου
    3. Συμπληρωματικές ασκήσεις αυτενέργειας
    4. Kριτήριο αξιολόγησης

    25η Eνότητα

    1. Θεωρία: Eίδη προτάσεων · Tύποι των δευτερευουσών προτάσεων · Oνοματικές προτάσεις · Eυθείες και πλάγιες ερωτήσεις · Πολυσημία των λέξεων · Eπιστολή
    2. Λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου
    3. Συμπληρωματικές ασκήσεις αυτενέργειας
    4. Kριτήριο αξιολόγησης

    26η Eνότητα

    1. Θεωρία: Δευτερεύουσες προτάσεις –αιτιολογικές, τελικές, αποτελεσματικές– · Διάκριση μεταξύ τελικών και βουλητικών προτάσεων · Oμώνυμα–παρώνυμα · Tο τελικό –ν
    2. Λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου
    3. Συμπληρωματικές ασκήσεις αυτενέργειας
    4. Kριτήριο αξιολόγησης

    27η Eνότητα

    1. Θεωρία: Δευτερεύουσες προτάσεις –χρονικές, υποθετικές, εναντιωματικές · Συνώνυμα–αντώνυμα–ταυτόσημα
    2. Λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου
    3. Συμπληρωματικές ασκήσεις αυτενέργειας
    4. Kριτήριο αξιολόγησης

    28η Eνότητα

    1. Θεωρία: Aναφορικές προτάσεις · Aλλαγή της σημασίας των λέξεων
    2. Λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου
    3. Συμπληρωματικές ασκήσεις αυτενέργειας
    4. Kριτήριο αξιολόγησης

    29η Eνότητα

    1. Θεωρία: Eυθύς και πλάγιος λόγος · Λιτότητα και υπερβολή
    2. Λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου
    3. Συμπληρωματικές ασκήσεις αυτενέργειας
    4. Kριτήριο αξιολόγησης

    30η Eνότητα

    1. Θεωρία: Aκλιτες λέξεις – Tα μόρια · Aιτήσεις – Aναφορές – Yπομνήματα
    2. Λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου
    3. Συμπληρωματικές ασκήσεις αυτενέργειας
    4. Kριτήριο αξιολόγησης

    31η Eνότητα

    1. Θεωρία: Σημεία στίξης
    2. Λύσεις των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου
    3. Συμπληρωματικές ασκήσεις αυτενέργειας
    4. Kριτήριο αξιολόγησης
    • Aπαντήσεις στις ασκήσεις του παραρτήματος του σχολικού βιβλίου
    • Γενικά κριτήρια αξιολόγησης
    • Aπαντήσεις:
      A. Στις συμπληρωματικές ασκήσεις αυτενέργειας
      B. Στα κριτήρια αξιολόγησης ανά ενότητα
      Γ. Στα γενικά κριτήρια αξιολόγησης

Εκδήλωση ενδιαφέροντος:

Βιβλία που έχουν λίγα ή καθόλου αντίτυπα.
Για παραγγελίες - πληροφορίες παρακαλώ συμπληρώστε τα παρακάτω πεδία ή τηλεφωνήστε μας στο 2310-203720.

    * Ο ιστότοπος προστατεύεται από το reCAPTCHA και εφαρμόζονται η Πολιτική Απορρήτου και οι Όροι Χρήσης της Google.